در پی حمله همسر سفیر بلژیک در کره جنوبی به یکی از کارکنان یک فروشگاه لباس، وی در طی هفته‌های آینده از سمت خود برکنار خواهد شد.

سفیر بلژیک در کره جنوبی برکنار می‌شود

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: وزارت خارجه بلژیک روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد "سوفی ویلمس"، وزیر امور خارجه بلژیک تصمیم گرفته است در این تابستان بعد از ۳ سال به دوره تصدی "پیتر لسکوهیر" پایان دهد.

تصاویر دوربین‌های امنیتی نشان داد "شانگ شوئچو"، همسر سفیر تاریخ ۹ آوریل (۲۰ فروردین) در سئول، پایتخت کره جنوبی به یک فروشنده که سعی داشته از نزدیک شدن وی به همکارش خودداری کند، سیلی زده است.

همکار این فروشنده، مشکوک به آن شده که همسر سفیر سعی دارد بدون اینکه مبلغ لباسی را بپردازد، فروشگاه را ترک کند.

وزارت خارجه بلژیک اعلام کرد شانگ با کارمند فروشگاه ملاقات کرده تا بابت "رفتار پیش‌بینی نشده" خود عذرخواهی کند و در حال همکاری با پلیس است. این سفارت‌خانه افزود مصونیت دیپلماتیک شانگ به دنبال درخواست یک افسر پلیس کره جنوبی، لغو شده است.

این وزارت‌خانه اضافه کرد لسکوهیر وفادارانه به کشورش خدمت کرده و بر یک سفر دولتی موفقیت‌آمیز در سال ۲۰۱۹ نظارت داشته است.

وزارت خارجه بلژیک در پایان یادآور شد: با این وجود، مشخص شد که وضعیت فعلی به ایشان اجازه ایفای نقش به شیوه‌ای متین را نمی‌دهد.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید