۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 55256022

منابع سوری گزارش دادند که رییس‌جمهور ونزوئلا پیروزی رییس‌جمهور این کشور در انتخابات را تبریک گفته است.

مادورو  به بشار اسد تبریک گفت

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، منابع سوری، امروز (جمعه)، گزارش دادند که «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور پیام تبریکی از «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا دریافت کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، در پیام مذکور آمده است: «به نمایندگی از طرف مردم و دولت ونزوئلا، به ملت سوریه و رئیس‌جمهور اسد نتیجه حاصل شده در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک می‌گویم».

نیکولاس مادورو در ادامه تأکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری سوریه به مثابه پیروزی صلح و حاکمیت ملی سوریه بر جنگ وحشیانه تحمیلی علیه مردم این کشور است؛ مردمی که به رهبری بشار اسد با کرامت و میهن‌پرستی شگفت‌انگیزی در برابر وحشت‌افکنی‌ها و طمع‌ورزی قدرت‌های امپریالیستی و گروه‌های تروریستی، مقاومت کردند؛ گروه‌هایی که در تلاش برای به زانو در آوردن مردم سوریه بودند؛ اما تلاششان راه به جایی نبرد.

مادرو همچنین با بیان اینکه «مشارکت مردمی در رأی‌گیری پیامی صریح مبنی بر رد برنامه‌های ادعایی قدرت‌های امپراتوری بود»، بر حمایت استوار ونزوئلا از کشور سوریه و آمادگی این کشور برای تعمیق و توسعه همکاری‌های دوجانبه و همچنین مشارکت در آسایش مردم و تحکیم حاکمیت و تعیین آینده دو کشور تأکید کرد.

پیش از انتشار این گزارش، مسکو، پکن و تهران نیز پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را تبریک گفتند.

رئیس پارلمان سوریه،‌ بامداد امروز جمعه، اعلام کرد که بشار اسد با بیش از ۹۵ درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است.

«حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه در کنفرانس خبری اعلام نتایج انتخابات گفت که ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند.

وی در ادامه گفت که بشار حافظ الاسد توانست ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رای به دست بیاورد که معادل ۹۵.۱ درصد از آرای اخذ شده بود.

با اعلام پیروزی قاطع بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، مردم این کشور در شهرهای مختلف به خیابان‌ها سرازیر شدند و به جشن و پایکوبی پرداختند.

روز گذشته (پنجشنبه) و  در آستانه اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوریه، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه دولت این کشور را تا یک سال دیگر تمدید کرد.

انتهای پیام/م

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید