روسیه به دنبال تضعیف واکنش اتحادیه اروپا در قبال رییس جمهوری بلاروس فرودگاه مسکو را بر روی دست کم دو خط هواپیمای اروپایی بست.

بسته شدن فرودگاه مسکو به روی دو خط هوایی اروپایی

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، روسیه فرودگاه مسکو را بر روی دست کم دو خط هواپیمای اروپایی بست، چون آنها پس از آنکه بلاروس هواپیمای لیتوانی را برای بازداشت خبرنگار مخالف دولت مجبور به فرود در مینسک کرد، قصد کردند تا از حریم هوایی بلاروس اجتناب کنند.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا به خطوط هوایی اروپایی گفته که نباید از حریم هوایی بلاروس استفاده کنند و به نظر می‌رسد که روسیه با این کار به دنبال تضعیف واکنش اتحادیه اروپا در قبال الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس و متحد ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌ وی است.

 رهبران اتحادیه اروپا، لوکشانکو را مسئول فرود اجباری این هواپیمای خط "رایان ایر" می‌دانند تا این وسیله، "رومن پروتاسویچ"، خبرنگار مخالف بلاروسی را دستگیر کند.

لوکاشنکو مدعی شده بود که فرود این هواپیما در مینسک با هدف مقابله با تهدید به بمب گذاری در داخل این هواپیمای مسافربری بوده است.

آژانس هوانوردی مدنی سازمان ملل، ایکائو در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فرود نقض کنوانسیون شیکاگو است که برای حفاظت از حق حاکمیت  حریم هوایی به کار برده می‌شود.

اتحادیه اروپا نیز از ایرلاین‌های اروپایی خواست تا بر فراز حریم هوایی بلاروس پرواز نکنند و ایر لاین‌های بلاروسی را نیز از پرواز بر فراز حریم هوایی اتحادیه منع کرد و وعده تحریم‌های بیشتر اقتصادی را نیز داده است.

روسیه روز پنجشنبه فرود هواپیماهای خط هوایی اتریش از وین و خط هوایی ایر فرانس از پاریس را در مسکو ممنوع کرد.

کرملین همچنین دخالت در دستگیری این خبرنگار مخالف بلاروسی را رد کرد و در عین حال، از اقدام لوکاشنکو هم انتقادی نکرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید