سخنگوی صنعت برق عنوان کرد که تولیدکنندگان غیرمجاز بیت کوین روزانه حدود ۲ هزار مگاوات برق مصرف می کنند.

 برق مصرفی تولید یک بیت‌کوین، معادل مصرف صد سال یک خانه است

براساس آخرین آمار وزارت نیرو ، مجموع توان تولید برق تمام نیروگاه های کشور روزانه حدود ۸۶۰۰ مگاوات است و با این صحبت های سخنگوی صنعت برق مشخص می شود که حدود یک چهارم برق تولیدی کشور، روزانه توسط تولیدکنندگان غیرمجاز بیت کوین مصرف می شود.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان این که برای تولید یک بیت کوین، به اندازه مصرف صد سال یک خانه معمولی در تهران ، برق مصرف می‌شود؛ عنوان کرد: توان مصرفی یک دستگاه ماینر معادل یک کولر گازی، ۵ کولر آبی، ۱۵ یخچال فریزر و ۳۵ پنکه است.

وی افزود: البته ما با تولیدکنندگان مجاز رمز ارز مشکلی نداریم، چون مصرف را مدیریت می‌کنند و تا پایان شهریور نیز فعالیت خود را متوقف کرده‌اند، اما آنهایی که صنعت برق را تحت فشار قرار می‌دهند، تولیدکنندگان غیرمجاز هستند که حدود ۲ هزار مگاوات مصرف دارند.

رجبی مشهدی درباره وضعیت هفته آینده مصرف برق کشور عنوان کرد: هفته آینده، روزهای گرمی در پیش داریم و دمای هوا به ۳۸ درجه هم می‌رسد. ️به ازای هر یک درجه افزایش دما ۱۲۰۰ مگاوات به مصرف برق اضافه می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم مصرف برق در هفته آینده به ۵۷ هزار مگاوات و حتی بیشتر از آن برسد. آ

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید