آلبالو برای درمان گرمازدگی و پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان توصیه شده است. در این مطلب طرز تهیه شربت آلبالو را برای شما توضیح می‌دهیم.

فوت و فن خوشرنگ شدن شربت آلبالو

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، شربت آلبالو از جمله ترفندهای قدیمی مادربزرگ‌ها برای درمان گرمازدگی در روزهای گرم تابستان است. این در حالی است که آلبالو چه به صورت میوه تازه و چه به صورت شربت و حتی آلبالو پلو از قدیم‌الایام بسیار برای درمان گرمازدگی و پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان توصیه شده است. در این نوشتار طرز تهیه شربت آلبالو خوشرنگ و خانگی در منزل را برای شما توضیح می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو خانگی و طبیعی

آلبالو: یک کیلوگرم

شکر: یک کیلو و دویست (اگر کم شیرین می‌پسندید مقدار شکر را کمتر کنید)

آب: یک لیوان

وانیل: یک قاشق چایخوری

آب زنجبیل تازه رنده شده: چند قطره

۳ تا چهار شاخه نعنا تازه و شسته شده

رنده پوست لیمو ترش: یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه شربت آلبالو در خانه

مرحله اول

ابتدا آلبالوها را بشورید و هسته‌شان را بگیرید. هم با دستگاه هسته‌گیر و هم با دست به راحتی می‌توانید هسته آلبالوها را جدا کنید. سپس به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت آلبالوها را در شکر بخوابانید. در این مدت حتما مخلوط آلبالو و شکر را در یخچال نگهداری کنید.

مرحله دوم

در مرحله بعد، در یک قابلمه تمیز لعابی (قابلمه لعابی برای تهیه تمام شربت‌ها مناسب‌تر است) مخلوط شکر و آلبالو را بریزید و یک لیوان آب اضافه کنید. حرارت شعله برای درست کردن شربت آلبالو باید متوسط باشد. شعله خیلی کم رنگ شربت را تیره و شعله خیلی زیاد رنگ آن را قهوه‌ای می‌کند.

شعله خیلی کم رنگ شربت را تیره و شعله خیلی زیاد رنگ آن را قهوه‌ای می‌کند.

مرحله سوم

زمان پخت شربت آلبالو خیلی طولانی نیست. شربت را مرتب هم بزنید و به مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت متوسط نگه دارید تا حسابی غلیظ شود و قوام پیدا کند. برای این‌که یک شربت شفاف داشته باشید بعد از ۴۰ دقیقه یا بیشتر (تا زمانی که شربت قوام پیدا کند) محتویات درون قابلمه را در یک ظرف تمیز آبکش کنید و شربت حاصله را در یک شیشه تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید. آلبالوهای داخل آبکش را فشار ندهید چون رنگ شربت کدر می‌شود.

خوبی درست کردن شربت آلبالو این است که همزمان مربای آلبالو هم می‌توانید درست کنید. باقی مانده آلبالوها را دور نریزید. با این آلبالوها مربای آلبالو یا آلبالوپلو درست کنید.

فوت و فن‌های حرفه‌ای برای درست کردن شربت آلبالو خوشرنگ و خانگی

  • اضافه کردن وانیل به شربت آلبالو طبیعی و خانگی الزامی نیست. بعد از این‌که شربت درست شد طعم آن را بچشید و اگر عطر مورد نیازتان را نداشت وانیل را به آن اضافه کنید. اغلب طعم ترش و شیرین شربت آلبالو را می‌پسندند و نیازی به وانیل نیست.
     
  • برای گرفتن سردی شربت آلبالو طبیعی و خانگی کمی زنجبیل تازه رنده کنید و آب آن را با پارچه تنظیف بگیرید. در اواخر پخت شربت آلبالو و قبل از آبکش کردن چند قطره از این آب زنجفیل را به شربت اضافه کنید.
     
  • سه تا چهار شاخه نعنای تازه و شسته شده را حین پخت شربت آلبالو داخل قابلمه بیندازید تا شربت آلبالوی شما ضمن حفظ طعم بی‌نظیرش، عطر خوش نعنا را هم به خودش بگیرد. در این صورت یک شربت آلبالوی خوش طعم و عطر خواهید داشت.
     
  • بهتر است از شعله پخش کن برای درست کردن شربت استفاده کنید تا شربت شما روی حرارت متوسط و یکنواخت عطر و طعم و قوام خوبی پیدا کند.
     
  • به اندازه یک چهارم قاشق چایخوری رنده پوست لیمو بو و عطر بی‌نظیری به شربت آلبالو می‌دهد. در اواخر پخت شربت، رنده پوست لیمو را به آن اضافه کنید.
  • اگر شربت آلبالو را با آلبالوی اول فصل که هنوز خیلی نرسیده و رنگ روشنی دارد درست کنید، رنگ مربا و شربت آلبالو شما قرمز روشن و تند و مزه‌ آن مقداری ترش خواهد بود و برعکس اگر با آلبالوی رسیده درست کنید، رنگ شربت آلبالو تیره و طعم ترش آن کمتر خواهد بود.
     
  • شربت آلبالو خوشرنگ و طبیعی علاوه بر مقابله با گرمازدگی، در درمان ناراحتی‌های کبد، ورم معده و روده، ورم و التهاب کلیه و نارحتی‌های مثانه بسیار مفید است.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    سلام خسته نباشید آبلیمو داخل شربت ریختم رنگ شربت بنفش شد راهکار برای ازبين بردن رنگ بنفش هست.. ممنون از آموزش قشنگتون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید