رییس دفتر سیاسی حماس در غزه گفت: ادامه آتش‌بس اخیر بستگی به رفتار رژیم صهیونیستی در روزهای آینده دارد.

حماس: توافق آتش‌بس با اسرائیل شکننده است

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه در گفت‌وگویی با خبرگزاری «آناتولی» گفت، آتش‎‌بسی که اخیرا بر سر آن توافق شده «شکننده» است و شامل حل ریشه‌های مشکل نمی‌شود.

وی افزود: آنچه بر آن توافق شده آتش‌بس متقبال و همزمان میان طرفین است. همه اینها به رفتار رژیم اشغالگر طی روزهای آینده بستگی دارد.

السنوار ادامه داد، این امر به فشار جامعه بین‌الملل و جهان بر رژیم اشغالگر به منظور تعهد این رژیم به قطعنامه‌ها و قانون بین‌الملل و نیز رعایت حقوق فلسطینی‌ها بستگی دارد.

وی تأکید کرد، اگر رژیم صهیونیستی از تجاوز به مسجدا الاقصی و ملت فلسطین در هر مکانی دست بردارد طبیعتا این آتش‌بس نیز می‌تواند طولانی شود  اما اگر دشمن به مقدسات ما تجاوز کند، مسجدالاقصی را دوباره مورد هتک حرمت قرار دهد و دوباره سعی کند اهالی «شیخ جراح» را از خانه‌هایشان بیرون کند این آتش‌بس از بین خواهد رفت.

السنوار ادامه داد، توپ اکنون در زمین رژیم اشغالگر است و انتظار می‌رود که به قوانین بین‌الملل پایبند باشد. از جهان نیز انتظار می‌رود که این رژیم را از ادامه تجاوزاتش علیه ملت فلسطین بازدارد.

وی درباره درگیری ۱۲ روزه اخیر میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت، درست است که دشمن صهیونیستی جنایات و کشتار زیادی علیه ملت فلسطنی مرتکب شد اما دست‌های مجاهدان گردان‌های «القسام» بر روی ماشه است؛ «ما در اوج آمادگی برای حمایت از مسجدالاقصی و شیخ جراح قرار داریم».

السنوار در پاسخ به اتهامات رژیم اسرائیل به حماس مبنی بر شلیک کورکورانه موشک گفت: ما در مقاومت فلسطین از حقوق، مقدسات و ملتمان دفاع می‌کنیم. موشک‌ها چیزی جز یک ابزار برای وادار کردن دشمن به عدم تعرض به مقدساتمان نیست.

وی در ادامه به همبستگی گسترده با فلسطینی‌ها در جنگ اخیر هم اشاره کرد و گفت: امروز احساس می‌کنیم که در فلسطین تنها نیستیم و مسجدالاقصی نیز تنها نیست.

السنوار دیروز (چهارشنبه) هم در گفت‌وگویی رسانه‌ای گفته بود، مقاومت فلسطین می‌تواند در عرض یک دقیقه صدها موشک با برد ۲۰۰ کیلومتر شلیک کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید