دکتر آرتین کمالی، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: کودک ۳ ساله در اثر برخورد با یکدستگاه تراکتور و به علت شدت جراحات جان باخت.

حادثه دلخراش در کبودرآهنگ / تراکتور جان کودک ۳ ساله را گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت که پسر بچه سه ساله ساکن در یکی از روستاهای بخش «شیرین سو» شهرستان کبودرآهنگ براثر برخورد با تراکتور، جان خود را از دست داد.

دکتر «ارتین کمالی» روز پنج‌شنبه افزود: این پسر خردسال که به همراه مادر خود در بازار حضور داشت به دلیل بی احتیاطی و عدم مراقبت لازم، با یکدستگاه تراکتور برخورد و به دلیل شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

به گفته وی، والدین هنگام حضور و تردد در معابر شهری و روستایی حتما مراقب فرزاندن خود باشند چراکه کمی بی توجهی و سهل انگاری دراین زمینه با توجه به بازیگوشی فرزندان خردسال می تواند به بروز سانحه ای دلخراش و خسارت و آسیب های جانی غیرقابل جبران منجر شود.

وی با اشاره به اینکه کودکان پیش از رسیدن به سن ۱۰ سالگی مهارت‌های جسمی و شناختی لازم برای تشخیص و تصمیم‌گیری درست در حوزه ایمنی و تردد را ندارند، افزود: سوانح رانندگی بیشترین علت مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در کشور است و عمده‌ترین عامل مصدومیت افراد در گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال را نیز تصادف شامل می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با تاکید بر آموزش کودکان با هدف فرهنگسازی در زمینه عبور از پیاده راه و طی کردن عرض خیابان از محل های خط کشی شده و پل های عابر، گفت: مراقبت جدی از کودکان هنگام عبور از عرض معابر و همچنین ارائه آموزش و هشدارهای لازم به کودکان در این خصوص، نقش بسیار موثری در کاهش این قبیل سوانح رانندگی و خسارت های مادی و جانی ناشی از آن دارد.

وی همچنین با اشاره به خطرات نشستن کودکان به تنهایی در صندلی جلو خودرو، تصریح کرد: نشاندن دادن کودکان بر روی صندلی عقب، استفاده از صندلی مخصوص برای کودکان خردسال و همچنین بستن کمربند ایمنی نیز از جمله اقدامات بسیار مهم و ضروری است که والدین حین رانندگی در سطح معابر درون و برون شهری باید به آن توجه جدی داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید