دست پاک با اشاره به رویکرد احتمالی حزب کارگزاران سازندگی در انتخابات افزود: در رویکرد مورد نظر حزب کارگزاران باید گفت که تصمیمات این چنینی در کمیته سیاسی و شورای مرکزی گرفته می‌شود و هنوز تصمیم خاصی گرفته نشده، ولی بعید نیست کارگزاران به فعالیت در انتخابات ادامه دهد و ممکن است از آقای عبدالناصر همتی حمایت کند، هرچند چنین چیزی هنوز مصوب نشده است.

شاید رد صلاحیت‌ها باعث ایجاد یک موج شود / احتمال حمایت کارگزاران از همتی وجود دارد

سلام نو – سرویس سیاسی: رد صلاحیت نامزدهای جبهه اصلاحات ایران در کنار رد صلاحیت چهره موجهی همچون علی لاریجانی باعث شوک شدیدی به فضای سیاسی کشور شده است و حتی انتقادات برخی چهره‌ها و جریان‌های اصولگرا را نیز در پی داشته است.

عملکرد غیرشفاف و سوال برانگیز شورای نگهبان حتی با انتقاد صریح آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، برادر علی لاریجانی و عضو این شورا نیز مواجه شد و او تلویحا گفت که هیچ گاه عملکرد شورا را تا این حد غیرقابل دفاع نیافته است.

چنین رویکردی اثراتی جدی‌تر در بین اصلاح‌طلبان داشت. آنان که تا چند ماه پیش دلخوش به حضور محمدجواد ظریف و سید حسن خمینی بودند حالا نه تنها از حضور جهانگیری و پزشکیان محروم هستند بلکه حتی یک نامزد حداقلی مثل علی لاریجانی را نیز برای انتخابات نمی‌بینند و تنها دو انتخاب دارند؛ محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی.

هر دو این چهره‌ها توان رای آوری کمی دارند و کسی مثل همتی به دلیل مشکلات تورم و بورس امتیازات منفی زیادی نیز در اذهان عمومی به ثبت رسانده که قابل چشم پوشی نیست.

کوروش دست پاک، دبیر سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به جو حاکم بر عرصه فعالیت سیاسی ایران به سلام نو می‌گوید: ما شاهد دلخوری و سرخوردگی عمومی هستیم چون با وجود تمام اتفاقات ناراحت کننده چند سال اخیر بخش زیادی از جوانان اصلاح‌طلب پای فعالیت انتخاباتی بودند و می‌خواستند از طریق نامزدهای مختلف تلاش کنند مطالبات متفاوت مردم را نمایندگی کنند.

وی ادامه داد: با تکیه بر همین نگاه، با وجود غیبت بخش مهمی از فعالین سال ۹۶ باز هم بخش قابل توجهی از جوانان اصلاح‌طلب پای کار بودند، اما متاسفانه با رد صلاحیت‌ها ما با اتفاق عجیبی مواجه شدیم چون معاون اول دولت مستقر، شخصی مثل علی لاریجانی و چهره‌هایی که به نظر ما نباید رد صلاحیت می‌شدند، رد صلاحیت شدند  و سرخوردگی جدیدی بین جوانان اصلاح‌طلب ایجاد شد.

این فعال سیاسی با ابراز امیدواری نسبت به آینده گفت: من تصورم این است که این سرخوردگی تا دو سه روز دیگر ادامه پیدا کند و شاید این رد صلاحیت‌ها خود تبدیل به عامل موج‌های جدید انتخاباتی شود، البته در صورتی که چهره‌هایی مثل مهرعلیزاده یا همتی در مناظرات و تبلیغات خود بتوانند مطالبات جدی و واقعی بخشی از جامعه را نمایندگی کنند.

دست پاک با اشاره به رویکرد احتمالی حزب کارگزاران سازندگی افزود: در رویکرد مورد نظر حزب کارگزاران باید گفت که تصمیمات این چنینی در کمیته سیاسی و شورای مرکزی گرفته می‌شود و هنوز تصمیم خاصی گرفته نشده، ولی بعید نیست کارگزاران به فعالیت در انتخابات ادامه دهد و ممکن است از آقای عبدالناصر همتی حمایت کند، هرچند چنین چیزی هنوز مصوب نشده است.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا در این شرایط امکان پیروزی برای اصلاح‌طلبان وجود دارد یا خیر گفت: قبل از رد صلاحیت‌ها هم آمار و ارقام از پیشتازی آقای رییسی و حتی برد ایشان حکایت داشت و بسیاری به دور دوم انتخابات امید داشتند، حالا با رد صلاحیت‌ها شانس پیروزی در انتخابات بسیار کمتر شده است. مهرعلیزاده و همتی نکات مثبتی دارد ولی این که آیا دو نفر می‌توانند اقبال مردم راجلب کنند یا خیر سوالی است که در مناظرات و تبلیغات پاسخ آن را خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: اگر یک رقابت جدی و انتخاباتی شکل بگیرد، ممکن است مردم به صندوق رای اقبال نشان دهند، اما باید دید چنین چیزی ممکن است و از عهده آن دو نامزد بر می‌آید یا خیر.  

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید