خرس‌های قهوه‌ای ماده و توله‌دار، از خطرناک‌ترین خرس‌ها هستند که بیشتر این خطر، ناشی از محفاظت‌کردن خرس مادر از توله‌خرس‌ها در برابر حوادث است، در ویدیو زیر شاهد تصاویر دیدنی از یک خرس قهوه‌ای به همراه دو توله‌اش در ارتفاعات شهرستان کردکوی خواهید بود.

تصاویر تماشایی از زندگی خرس ماده با دو توله‌اش در ارتفاعات کردکوی / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، تصاویر خرس مادر به همراه دو توله‌اش از سوی «علیرضا غلامرضاپور» یکی از دوستداران طبیعت استان گلستان گرفته شد.

خرس قهوه‌ای حیوانی است بزرگ و تنومند که طول بدن بالغ‌ها ممکن است به دو متر و وزن آنها به ۴۸۰ کیلوگرم برسد، سر پهن و پوزه کوتاه و گوش نسبتا کوچک و راست و گرد و چشم‌ها نسبتا کوچک و گردن کوتاه و کلفت است. دست‌ها و پاها بلند و کلفت و هرکدام با پنج چنگال و پاها از دست‌ها بلندتر هستند، دم خیلی کوچک و تقریبا در زیر موها مخفی شده است.

زیستگاه‌های اصلی خرس قهوه‌ای، عموما مناطق جنگلی خزری، جنگل‌های ارسباران و زاگرس، علفزارهای مرتفع کوهستانی نزدیک به جنگل و دره‌های پایین‌دست جنگل است. پراکندگی این حیوان در ایران، از شمال خراسان تا استان‌های گلستان، سمنان، مازندران، تهران، گیلان است. خرس‌های قهوه‌ای در اواخر تابستان و پاییز، معمولا در مناطق پایین‌دست جنگل یا دره‌هایی که میوه‌های وحشی در آنها یافت می‌شود، ساکن هستند.

این خرس‌ها با شروع فصل زمستان به خواب زمستانی می‌روند و جالب است بدانید که در همین فصل زایمان می‌کنند.

نوزاد خرس قهوه‌ای پس از به‌دنیا آمدن، از شیر مادر تغذیه می‌کند و بزرگ می‌شود و وقتی مادر از خواب برمی‌خیزد، دو توله یک‌ماهه را در کنار خود می‌بیند.

خرس‌های قهوه‌ای بیش از علاقه‌مندی به خوردن انسان، به علف‌های کوهستانی و جنگلی علاقه دارند اما گاهی از شکار گوسفندان محلی نیز غافل نمی‌شوند.

خرس قهوه‌ای به خوردن مورچه‌های زیر سنگ‌ها در مناطق کوهستانی نیز علاقه دارد و تق‌تق سنگ‌ها در یک محل کوهستانی، می‌تواند از نزدیک‌شدن یک خرس قهوه‌ای خبر دهد.
خرس‌های قهوه‌ای ماده و توله‌دار، از خطرناک‌ترین خرس‌ها هستند که بیشتر این خطر، ناشی از محفاظت‌کردن خرس مادر از توله‌خرس‌ها در برابر حوادث است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید