جف بزوس مدیر عامل آمازون به طور رسمی در سالروز تاسیس این شرکت از ۵ ژوئیه، پس از 27 سال از سمت مدیر عاملی کنار خواهد رفت.

کناره‌گیری جف بزوس از مدیرعاملی آمازون

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان بی سی، جف بزوس مدیر عامل آمازون در ۵ ژوئیه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد و ریاست این شرکت به رئیس بخش رایانش ابری اندی جسی (Andrew R. Jassy) واگذار خواهد کرد.

بزوس روز دیروز در جلسه سالانه سهامداران آمازون، گفت: "ما آن تاریخ را انتخاب کردیم، زیرا برای من احساسی است، چون این روز روزی است که آمازون دقیقاً ۲۷ سال پیش در سال ۱۹۹۴ ثبت شد. "

جانشین جف بزوس در آمازون

شرکت آمازون در ماه فوریه اعلام کرد که جف بزوس اواخر سال جاری پست خود را ترک خواهد کرد. بزوس به رئیس اجرایی هیئت مدیره آمازون منتقل می‌شود و انتظار می‌رود زمان بیشتری را به ابتکاراتی مانند صندوق زمین بزوس، سفینه فضایی بلو اوریجین، واشنگتن پست و صندوق روز ۱ آمازون، اختصاص دهد.

جف بزوس از مدیرعاملی آمازون کنار می‌رود

این شرکت برنامه‌های خود برای جانشینی را مسکوت نگه داشته بود، هرچند تماشاگران حدس می‌زدند که یا جسی یا جف ویلک، که در ماه اوت گذشته از سمت خود به عنوان رئیس تجارت جهانی آمازون بازنشسته شد، جانشین احتمالی بزوس خواهند بود. شایان ذکر است تا اینجا دلیل این امر مشخص نیست.

البته اخیرا شرکت آمازون درگیر محکومیت های بسیاری در پرونده های مختلف شده و شاید دلیل کنار رفتن بزوس از مدیر عاملی آمازون این موضوع باشد. مثلا به تازگی شرکت آمازون باز هم مورد اتهام آزار جنسی علیه زنان قرار گرفت ، و در مقابل پیروزی بزرگ مصرف کنندگان محکوم شد. داستان مورد آخر از این قرار است که، دادگاه تجدیدنظر در کالیفرنیا حکم داد که آمازون در قبال محصولات فروخته شده از طریق بازار توسط یک فروشنده شخص ثالث، مسئول است. این دومین پرونده اصلی در کالیفرنیا است که دادگاه تجدیدنظر موضع دیرینه آمازون که می‌گوید فقط یک واسطه بین خریداران و فروشندگان شخص ثالث بوده را رد کرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید