سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: یکی از علل تجمع در مراکز واکسیناسیون، مراجعه زودتر از موعد افراد و همچنین مراجعه افرادی است که تا قبل از راه اندازی سامانه واکسیناسیون به صورت حضوری ثبت نام کرده بودند.

 آیا واکسیناسیون سالمندان در منزل هم انجام می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی شریفی زارچی سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اظهار کرد: برای سهولت در فرآیند واکسیناسیون کرونا طی دو هفته با همکاری وزارت بهداشت و از طریق پرونده‌های نسخه‌های الکترونیکی به سمت نوبت‌دهی هوشمند افرادی که در اولویت دریافت واکسن کرونا بودند، رفتیم.

او افزود: به جای آنکه افراد به مراکز بهداشت مراجعه کنند، با مراجعه به سامانه سلامت و وارد کردن شماره ملی، شماره شناسنامه و انتخاب نزدیکترین مرکز درمانی برای واکسینه شدن ثبت نام می‌کنند.

شریفی زارچی ادامه داد: در این سامانه رده سنی افراد به ترتیب از مسن‌ترین تا جوان‌ترین قرار داده می‌شود و افرادی که در اولویت هستند، طی روزهای آتی پیامکی مبنی بر دریافت واکسن دریافت می‌کنند.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: تمام تلاش ما این است که فاصله بین ثبت نام تا ارسال نوبت به حداقل برسد، اما برای انجام این کار نیاز به اطلاعات بسیار زیادی داریم.

او ادامه داد: تنها نگرانی ما این بود که بعد از ارسال پیامک، واکسن به اندازه کافی در مراکز بهداشت وجود نداشته باشد یا این مراکز آمادگی پذیرش افراد را نداشته باشند. به همین منظور در دو سه روز گذشته هماهنگی‌های بسیار زیادی با معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی برای اطلاع یافتن از تعداد واکسن‌های موجود در مراکز بهداشتی مد نظر و ساعت شروع و پایان واکسیناسیون در این مراکز انجام شده است.

شریفی زارچی در خصوص روند واکسیناسون گفت: با توجه به اینکه ما در مراحل ابتدایی کار هستیم، ممکن است اوایل کار با کمی بی‌نظمی مواجه باشیم.

او بیان کرد: یکی از علل تجمع در مراکز واکسیناسیون، مراجعه زودتر از موعد افراد و همچنین مراجعه افرادی است که تا قبل از راه اندازی سامانه واکسیناسیون به صورت حضوری ثبت نام کرده بودند. تمام تلاش ما این است که مراحل واکسیناسیون با نظم و ترتیب و بدون تجمع انجام شود.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در خصوص تزریق خودرویی واکسن برای سالمندان، گفت: هرچند افراد در این روش در یک فضای پر ازدحام قرار نمی‌گیرند، اما انجام واکسیناسیون به صورت خودرویی برای تمام مناطق امکان‌پذیر نیست.

شریفی زارچی بیان کرد: نوبت‌دهی هوشمند سبب شده که تعداد افراد واکسینه‌شده در هفته جاری نسبت به هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درخصوص چگونگی ثبت نام برای دریافت دز دوم واکسن گفت: با توجه به این که در برخی از مراکز واکسیناسیون، تزریق دز اول به تازگی به پایان رسیده است، ثبت نام برای دریافت مرحله دوم واکسیناسیون هم به صورت هوشمند خواهد بود. مراکز روستایی همچنان به صورت دستی در حال ثبت نام افراد برای واکسیناسیون هستند.

این مسئول تاکید کرد: در صورتی که افراد برای شرایط مراکز واکسیناسیون مانند تجمع بیش از حد پیشنهاد یا انتقادی دارند، می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

او درباره این که آیا واکسیناسیون سالمندان در منزل هم انجام می‌شود یا خیر توضیح داد: تا امروز برنامه‌ای برای انجام واکسیناسیون در منزل برای سالمندان نداشته‌ایم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید