در سامانه‌ خسارت مشترکین برق، پنج مرحله‌ ورود اطلاعات، دریافت کد رهگیری، بررسی اولیه‌ مدارک در سامانه توسط بیمه، اعلام نتیجه به مشترک، تایید دریافت خسارت و واریز مبلغ خسارت برای مشترکان زیان دیده در نظر گرفته شده است.

نحوه گرفتن خسارت نوسان برق از شرکت توانیر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) گفت: سامانه بیمه حوادث مشترکان خانگی و تجاری این شرکت فعال است و مشترکان می توانند مستندات خسارت‌های وارده به تجهیزات برقی ناشی از نوسان برق خود را در آن بارگذاری کنند.

«عبدالامیر یاقوتی» افزود: اکنون مشترکان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت توانیر بخش بیمه مشترکان و یا نرم افزار برق من نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کرده تا پس از طی مراحل پرداخت خسارت عملیاتی شود.

وی درباره پرداخت خسارت گفت: در قبض‌های مشترکان شهری و روستایی بندی لحاظ شده که مربوط به همین موضوع پرداخت خسارت است که مبلغ یکصد تومان آن مربوط به مشترکان خانگی شهری و ۵۰ تومان مربوط به مشترکان خانگی روستایی است.

 مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر ادامه داد: همچنین مبلغ یک هزار تومان برای سایر مصارف شهری و ۵۰۰ تومان سایر مصارف روستایی است که این مبالغ محلی برای جبران خسارت وارده به مشترکان ناشی از نوسان‌های برق است.

یاقوتی افزود: پرداخت این خسارت از سوی شرکت بیمه‌ای صورت می‌گیرد که مورد تایید شرکت توانیر است و این بیمه براساس قوانین و مقررات موجود پس از تایید مستندات مشترکان اقدام به پرداخت خسارت می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: نزدیک ۳۵ میلیارد تومان از خسارت های پارسال تاکنون پرداخت شده و تلاش می شود تا تیرماه مابقی خسارت ها نیز پرداخت شود.

 مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر ادامه داد: امسال هنوز شرکت بیمه تعیین نشده که تلاش می شود تا تیرماه این امر محقق شود اما مشترکان می توانند از هم اکنون مستندات خود را در آدرس داده شده ثبت کنند تا پس از تایید و انتخاب شرکت بیمه خسارت ها پرداخت شود.

یاقوتی گفت: تجهیزات برقی  آسیب دیده از نوسان‌های برقی مشمول دریافت این خسارت هستند.

 مشترکان زیان دیده می‌توانند با رجوع به سامانه بیمه و بارگزاری مستندات پرونده خسارت شامل مدارک عمومی (تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک (مصرف کننده) یا تصویر صورت حساب پیامکی آخرین قبض، تصویر کپی کارت ملی مشترک (مصرف کننده)، تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت محل خسارت) و تصویر یا فاکتور مربوط به خسارت وارده به تجهیزات (به استثنای مشترکین تجاری)، نسبت به دریافت خسارت آتش سوزی، خسارت ناشی از انفجار، خسارت هزینه پزشکی، خسارت نقص عضو و حادثه‌ی منجر به فوت اقدام کنند.

در سامانه‌ خسارت مشترکین برق، پنج مرحله‌ ورود اطلاعات، دریافت کد رهگیری، بررسی اولیه‌ مدارک در سامانه توسط بیمه، اعلام نتیجه به مشترک، تایید دریافت خسارت و واریز مبلغ خسارت برای مشترکان زیان دیده در نظر گرفته شده است.

سخنگوی صنعت برق پارسال گفت: میزان خسارت پرداخت شده برای سوانح و مسایل ناشی از نوسان برق در سال ۹۸ به بیش از ۶۵ میلیار تومان رسید.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    متاسفانه تلویزیون lcd من در قطع و وصل شدن برق سوخته لطفا پیگیر باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید