بنابر اعلام شهردار منطقه ۱۱ تهران، حفاظت و ایجاد کاربری فرهنگی در سه ملک قدیمی واجد ارزش معماری در پهنه رودکی آغاز شده است و با مشارکت بخش خصوصی و تسهیلگری شهرداری منطقه ۱۱ در حال مرمت است.

آغاز مرمت و احیای سه ملک قدیمی در پهنه رودکی

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، نصراله آبادیان با بیان این که پهنه رودکی به عنوان مهم ترین و بزرگترین پروژه فرهنگی شهر تهران با محوریت موسیقی و تئاتر در دست اجراست؛ گفت: حفظ بافت تاریخی این پهنه و صیانت از خانه های قدیمی واجد ارزش که بیانگر معماری، هویت و سبک زندگی مردم در تهران قدیم است؛ برای مدیریت شهری حائز اهمیت بوده و با همین رویکرد تاکنون بیش از یکصد بنای تاریخی در پهنه رودکی مرمت شده است.

آبادیان با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در این پروژه افزود: با تسهیلگری شهرداری منطقه ۱۱ مالکین خانه های قدیمی می توانند برای ملک خود کاربری های فرهنگی ایجاد کرده و ضمن بهره مندی از منافع اقتصادی آن فرصت اشتغال زایی نیز در این پهنه فراهم خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۱در تشریح ویژگی این ۳ ملک که اکنون در حال مرمت هستند؛ بیان کرد: یک در ملک خیابان هانری کربن تقاطع هاشمی فر قرار دارد که دارای ۴ طبقه ۲۹۰متری است و در دهه ۱۳۴۰ ساخته شده که پس از پایان مرمت آن  در سه ماه آینده تبدیل به مرکز اقامتی ، فرهنگی و تجاری خواهد شد. ملک دیگری هم در همین خیابان کوچه شهروز به مساحت ۶۴۰ متر قرار دارد که دارای یک حیاط و دو ساختمان شمالی و جنوبی است. این ملک با قدمت ۷۰ سال تا پایان شهریور امسال تبدیل به موسسه فرهنگی و هنری خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ ملک دیگری هم در خیابان رازی – خیابان خرسند قرار دارد که در دهه ۱۳۵۰ ساخته شده و دارای ۲۵۳ متر مساحت است و تبدیل به موسسه فرهنگی و هنری خواهد شد.

آبادیان همچنین تهیه بسته هایی با هدف حفظ حیاط این بناها و ایجاد کاربری های فرهنگی در آن ها را برای ارائه به کمیسیون های شهرسازی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و دریافت مصوبه را از دیگر موضوعات مرمت بناهای واجد ارزش در پهنه رودکی بیان کرد که با محوریت گردشگری و رونق اقتصادی در پهنه رودکی در حال شکل گیری است.

او با اشاره به بازدید مشاور عالی و مدیر کل دفتر شهردار تهران از این سه ملک در حال مرمت که هفته گذشته انجام شده بود؛ یاد آور شد : شهرداری تهران از تقویت اقتصاد در حوزه فرهنگی و هنری حمایت می کند و در این راستا با هدف ترغیب بخش خصوصی  برای سرمایه گذاری در بناهای واجد ارزش پهنه رودکی، کمک های حمایتی جهت استفاده از این فضاها با کاربری های جدید ارائه می دهد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید