علی علیزاده کارشناس حافظت محیط زیست شهرستان نور، از تلف شدن فک خزری در سواحل ایزدشهر خبر داد.

تلف شدن فک خزری در سواحل ایزدشهر / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، کارشناس حافظت محیط زیست شهرستان نور از کشف لاشه یک قلاده فک خزری در سواحل ایزدشهر خبر داد.

علی علیزاده اظهار کرد: طی تماس تلفنی در خصوص تلف شدن فک خزری در سواحل ایزدشهر ماموران حفاظت محیط زیست به منطقه اعزام شدند و لاشه این گونه کمیاب را پس از جستجو پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه این فک خزری جز گونه‌هایی که در لیست سیاه قرار گرفته و در معرض انقراض قرار دارد،تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد این گونه از بین رفته و تنها ۱۰ درصد و حتی شاید کمتر از آن باقی مانده است. 

کارشناس حافظت محیط زیست شهرستان نور با بیان اینکه مردم روسیه از گوشت فک خزری برای خوردن استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه شکار بی رویه در روسیه باعث می شود تا این گونه ارزشمند در فصل بهار، تابستان و پاییز فرار کند و به سمت سواحل دریای خزر پناهنده شود.

علیزاده ادامه داد: آلودگی میکروبی شدید دریای خزر حاصل پسماند های صنعتی، کشاورزی، فاضلاب های خانگی و همچنین برخورد با قایق ها، کشتی‌ها، افتادن در دام و تورهای صیادان می تواند از دلایل مختلف تلف شدن فک خزری محسوب شود.

وی بیان کرد: لاشه فک خزری پیدا شده به اداره کل حفاظت محیط زیست جهن کالبدشکافی توسط دامپزشک استان ارسال می شود تا دلیل تلف شدن این حیوان مورد بررسی قرار گیرد.

کارشناس حفاظت محیط زیست شهرستان نور با اشاره به اینکه باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری صورت گرفته شود، گفت: از همشهریان می خواهیم با توجه به اینکه این گونه ارزشمند در حال انقراض است در صورت مشاهده فک خزری در ساحل حتی به صورت زخمی هر چه سریعتر محیط زیست را در جریان قرار دهند تا شاید بتوان از مرگ آن ها جلوگیری کرد.

۴۷۲۳۱

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید