محققان با کمک هوش مصنوعی و اطلاعات پزشکی و دی ان ای صدها هزاران داوطلب اپلیکیشنی توسعه دادند که نرخ سالمندی و حداکثر آن را تخمین بزند.

تخمین طول عمر انسان ممکن شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از دیلی میل، محققان اپلیکیشنی برای پیش بینی حداکثر عمر انسان توسعه داده‌اند. این اپ نشان می‌دهد انسان هیچ گاه نمی‌تواند بیش از ۱۵۰سال عمر کند.

محققان حوزه‌های زیست شناسی و بیوفیزیک انبوهی از اطلاعات پزشکی و دی ان ای مربوط به صدها هزار داوطلب در انگلیس و آمریکا را به یک سیستم هوش مصنوعی وارد کردند.

به این ترتیب آنها یک اپ مخصوص آیفون ساختند که با دریافت اطلاعات ورودی کاربر می‌تواند نرخ سالمندی و حداکثر او را تخمین بزند. آنها طی تحقیقات خود متوجه شدند ۲ پارامتر طول عمر انسان را تعیین می‌کنند که هر دو عوامل چرخه حیات و چگونگی واکنش بدن انسان را پوشش می‌دهند.

پارامتر اول سن زیستی انسان است که با استرس، شیوه زندگی و بیماری‌ها مرتبط است. پارامتر دوم میزان انعطاف پذیری انسان است که نشان می‌دهد پارامتر عوامل با چه سرعتی به حالت نرمال بر می گردد.

پژوهشگران با کمک این اطلاعات متوجه شدند طولانی‌ترین عمر یک انسان احتمالاً ۱۵۰ سال است.

این یافته براساس نمونه‌های خون دو مطالعه طولی دی ان أی انجام شد که گروهی از محققان یک شرکت فناوری زیستی سنگاپوری به نام Gero و مرکز تحقیقات سرطان رزول پارک نیویورک آنها را تحلیل کرده بودند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید