طالبان به منظور حضور در نشست استانبول در حالی ۳ شرط گذاشته که قرار است در روزهای آتی دوحه قطر میزبان دیدار اعضای این گروه و هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان باشد.

طالبان، شرکت در نشست استانبول را مشروط کرد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از جمهور نوشت: یک مقام ارشد طالبان می گوید این گروه در صورتی در نشست استانبول شرکت می‌کند که این نشست کوتاه باشد؛ دستور کار آن شامل تصمیم گیری در مورد موضوعات مهم نباشد و به حضور اعضای نه چندان عالی رتبه طالبان محدود شود.

این مقام طالبان که نخواست نامی از وی برده شود، افزود: پیشنهاد ما این است که نشست استانبول نباید از سه روز طولانی‌تر باشد.

قرار بود نشست استانبول به پیشنهاد آمریکا و میزبانی مشترک ترکیه، قطر و سازمان ملل متحد در ۱۶ آوریل آغاز شود و برای مدت ۱۰ روز ادامه پیدا کند اما طالبان گفت که جزئیات این نشست با آنها در میان گذاشته نشده و به همین دلیل در آن شرکت نمی کند.

بعداً وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای گفت که نشست استانبول که هدف آن تقویت مذاکرات بین نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان است به ۲۴ آوریل موکول می شود اما طالبان بار دیگر مشارکت در این نشست را رد کرد و گفت تا زمانی که نظامیان خارجی در افغانستان حضور دارند، آنها در هیچ نشستی که در آن در مورد آینده افغانستان تصمیم گرفته شود، مشارکت نمی کنند.

اکنون طالبان می گوید که طرفدار مشارکت در نشست استانبول نبوده است اما پس از درخواست پاکستان و قطر، تصمیم گرفت که با گذاشتن برخی شروط در آن شرکت کند.

این در حالی است که روزنامه هشت صبح افغانستان نیز به نقل از «حبیبه سرابی» عضو هیأت مذاکره کننده دولت کابل، نوشت که شماری از مقامات افغانستان در روزهای آینده برای مذاکره با طالبان به دوحه می‌روند.

وی زمان دقیق سفر هیأت مذاکره کننده دولت کابل را مشخص نکرد اما گفت که احتمال شروع مذاکرات با هیأت طالبان در روزهای آینده متصور است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید