سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه گفت: تمامی طرف‌ها مایلند مسائل مهم باقی‌مانده در اسرع وقت حل شود و حتی مذاکرات در این دور به نتیجه برسد.

هنوز برخی مسائل مهم حل نشده باقی مانده است / مطمئن نیستم مذاکرات را بتوانیم به پایان برسانیم اما امکانش وجود دارد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از پرس‌تی‌وی نوشت: سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده ایران در وین، پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در گفتگویی مبنی بر اینکه چه مسائلی در این مذاکرات برای حل و فصل کردن باقی مانده است، گفت: در دور آخر مذاکرات، ما قادر بودیم پیشرفت‌های حائز اهمیتی داشته باشیم، اما هنوز برخی مسائل مهم حل نشده باقی مانده است.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه گفت: بر این عقیده‌ام که ما جلسه کمیسیون مشترک را با عزم راسخ تمامی اعضا شروع کردیم. فکر می‌کنم تمامی طرف‌ها در این مذاکرات به اندازه کافی جدیت به خرج می‌دهند و جدیت و عزمشان را به وضوح نشان داده‌اند و تمامی طرف‌ها مایلند مسائل مهم باقی‌مانده در اسرع وقت حل شود و حتی مذاکرات در این دور به نتیجه برسد. نمی‌توانم بگویم که می‌توانیم در این دور از مذاکرات کارمان را به نتیجه برسانیم، اما امکانش وجود دارد.

وی ادامه داد: این موضوع بستگی به این دارد که چقدر بتوانیم در زمینه مسائل مهم پیشرفت کنیم و طرف‌های دیگر چقدر آمادگی دارند که تصمیم‌های سخت خودشان را بگیرند و بگذارند مسائل را حل کنیم. مسائل اصلی، مسائلی هستند که پیشرفتی در زمینه آن‌ها داشته‌ایم، اما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که پاسخی شفاف یا راهکاری شفاف برایشان داریم. اما مطمئنم این بار می‌توانیم پیشرفت کنیم و اگر امکانش باشد مذاکرات را تکمیل کنیم. باید تکرار کنم که مطمئن نیستم مذاکرات را بتوانیم به پایان برسانیم اما امکانش وجود دارد.

عراقچی در پایان و در پاسخ به این سوال که، آیا از نظر او، طرف مقابل در مذاکرات، تصمیمات سیاسی لازم را گرفته است یا نه؟ یا نشانه‌هایی از مصالحه برای به توافق رسیدن در این مرحله از مذاکرات وجود دارد یا نه؟ توضیح داد: ما تازه مذاکرات را شروع کرده‌ایم و این موضوعی است که باید دید روزهای آینده چه می‌شود. چیزی که امروز در جلسه اول کمیسیون مشترک دیدم، عزم واقعی از سوی تمامی اعضا برای به نتیجه رسیدن بود. پس ببینیم که اوضاع در روزهای آتی چگونه پیش می‌رود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید