رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: خاموشی‌های اخیر در کشور ناشی از دو مسئله مهم خشکسالی و مصارف غیرمتعارف است.

میزان افزایش مصرف برق از زبان وزیر نیرو

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزیر نیرو از افزایش ۱۹ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته خبر داد.

رضا اردکانیان سه شنبه با اشاره به در پیش بودن ایام گرم سال و ضرورت مدیریت مصرف انرژی در کشور، اظهار داشت: وزارت نیرو با تمام ظرفیت در تلاش برای خدمات‌رسانی برقی در سراسر کشور است.

وی در همایش استانداران که در محل وزارت کشور برگزار شد، ادامه داد: البته اصلاح الگوی مصرف نیاز امروز جامعه ایرانی بوده و با توجه به سطح بالای میانگین مصرف انرژی در کشور باید کارهای فرهنگی و اقناعی لازم برای مدیریت مصرف انجام گیرد.

وزیر نیرو توضیح داد: خاموشی‌های اخیر در کشور ناشی از دو مسئله مهم خشکسالی و مصارف غیرمتعارف است و باید در این راستا تدابیر جدی اندیشیده شود.

اردکانیان یادآور شد: در سال گذشته یک میلیون مشترک جدید برق و به دنبال آن افزایش مصرف صنایع جدید را داشتیم که وزارت نیرو با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نظیر احداث نیروگاه‌های جدید، ارتقای ظرفیت واحدهای موجود و اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف؛ نیاز متعارف کشور را به خوبی پوشش داد.

وی ادامه داد: با به مدار آمدن واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی و همچنین بخش بخار نیروگاه هریس، مجموع ظرفیت نامی نیروگاه‌های جدید به مدار آمده و ارتقای توان نیروگاه موجود به بیش از ۲۵۰۰ مگاوات و با قدرت عملی ۲۰۰۰ مگاوات خواهد رسید.

وزیر نیرو گفت: در بازه زمانی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ کاهش ۳۵۰۰ مگاواتی نیروگاه‌های برق‌آبی را در کشور تجربه کردیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    چرا شما پول بخش خصوصی ندادین ویا امکانات به بخش خصوصی ندادین شما که از هواشناسی خبر داشتین که به به فکر نبودین چرا در دولت مطرح نکردین تا انرژی هسته ای استفاده کنین چرا معاهده آب وهوائی امضا کردین شما خبر دارین از همه چیز چرا سهل انگاری کردین وتدبیر نکردین چرا بیت کوئن رو کنترل نکردین چرا سلول خورشیدی در منطق گرمسیری استفاده نکردین چرا در منطق خاص از باد استفاده نکردین ......

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید