تمیز کردن روزانه برخی از وسایل خانگی معمولی ضروری است. در این مطلب ۴ وسیله خانگی گفته شده است که شستشو دقیق آنها اهمیت زیادی دارد.

۴ وسیله خانگی معمولی که به شستشوی دقیق احتیاج دارند

به گزارش سلام نو، تمیز کردن وسایل خانگی معمولی باید جزء کارهای روزمره شما باشد. این یک محرک است که باعث می شود تا قدمی اضافی به سمت سیستم ایمنی سالم بردارید.

۱. لباس زیر

افرادی  هستند که هر روز صبح لباس زیر خود را تعویض می کنند، اما افراد بسیاری هم این کار را انجام نمی دهند. اگر در گروه دوم قرار دارید، باید نسبت به این موضوع حساس تر شوید. شلوارها عرق، میکروب ها و ترشحات را جمع می کنند. اما شلوار مانند پوست به بهداشت روزانه نیاز دارد .اگر چندین روز متوالی لباس زیر را عوض نکنید، دچارخارش، تحریکات پوستی، عفونت باکتریایی یا UTI می شوید.

اکثر متخصصان پیشنهاد می کنند از آب گرم در ماشین لباسشویی خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که هر باکتری مضری کشته شده است. گرما همان چیزی است که باکتری های بسیار بد مانند استاف اورئوس را از بین می برد، بنابراین از آب گرم استفاده کنید.

علاوه بر این، هنگامی که لباس زیر را شستشو می دهید، از صابون های ضد حساسیت و بدون عطر برای جلوگیری از بثورات آلرژیک استفاده کنید.

۲. اسفنج ظرف شویی

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، ۳۶۲ گونه مختلف از باکتری ها را که روی یک اسفنج آشپزخانه زندگی می کنند، پیدا کرد. در واقع این اسفنج ها منبع بزرگی برای جذب باکتری ها هستند. اکثر باکتری های واقعاً خطرناکی که روی این اسفنج ها زندگی می کنند، از طریق گرما از بین می روند.

بهترین روش برای خلاص شدن از شر این باکتری ها جایگزین کردن اسفنج ها به طور مرتب، هر چند هفته یکبار است. برای اینکه اسفنج های خود را کمتر آلوده به میکروب کنید، آن را در ماشین ظرفشویی ریخته یا به مدت ۱ دقیقه در مایکروویو قرار دهید. این کار را هر سه یا پنج روز یک بار انجام دهید.

 یک گزینه سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه، استفاده از یک پارچه میکرو فیبر است که به طور مرتب قابل شست و شو است.

۳. تشک ورزشی

باکتری های روی تشک ورزشی، استاف اورئوس، استرپ و انواع قارچ هایی است که باعث ایجاد کپک و قارچ روی پای ورزشکاران می شوند.

قطعاً بهترین کار این است که همیشه تشک مخصوص خود را به استودیو یا سالن ورزشی بیاورید و مطمئن شوید که آن را به خوبی با اسپری ضد باکتریایی تمیز کرده اید. پس از انجام تمرینات دوباره آن را تمیز کرده و کاملا خشک کنید.

۴. حوله حمام

یکی از اصلی ترین دلایلی که باکتری ها حوله های حمام را دوست دارند به دلیل رطوبت آن ها است. بدون رطوبت، باکتری ها در رشد و شکل گیری مشکل دارند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ اثری از E. coli را تقریباً ۲۵٪ حوله های حمام نشان داد. حوله های حمام معمولاً سه یا چهار بار قبل از شستشو قابل استفاده هستند. بهتر است هفته ای یک بار حوله خود را شستشو دهید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید