منابع آگاه اعلام کردند که وزیر امور خارجه سابق آمریکا قصد دارد هم زمان با سفر آنتونی بلینکن به منطقه غرب آسیا، از اسرائیل دیدار کند.

پمپئو و بلینکن به اسرائیل سفر می‌کنند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،   تارنمای پولیتیکو به نقل از منابع آگاه نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا قصد دارد هم زمان با سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه کنونی این کشور به منطقه غرب آسیا، از اسرائیل دیدار کند.

پولیتیکو به نقل از یک فرد آگاه، افزود: با اینکه سفر پمپئو رئیس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا "سیا" به اسرائیل به علت شیوه نامه های مبارزه با کووید آن، هنوز قطعی نشده، اما در صورت تائید، به عنوان شهروند عادی و به مناسبت تعویض یوسی کوهن رئیس کنونی موساد، و در حالی اجرا خواهد شد که درگیری ۱۲ روزه اخیر میان رژیم اشغالگر قدس و فلسطینیان باریکه غزه، منطقه را تنش آلود کرده و احساسات ضدآمریکایی را برانگیخته است.

پمپئو در این سفر که به اطلاع بلینکن رسانده شده، با مقام های غیردولتی رژیم صهیونیستی نیز دیدار خواهد کرد.

پمپئو وزیر امور خارجه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در آن هنگام مدافع سرسخت رژیم صهیونیستی و بلندپایه ترین نماینده کشورش در مذاکرات سازش برخی کشورهای غربی با اسرائیل موسوم به نام پیمان ابراهیم بود.

در حالی که بیشتر جامعه بین المللی، این شهرک ها و آبادی های صهیونیستی را غیرقانونی و نامشروع و مانعی در راه مذاکرات برای اجرای طرح ۲ دولت در سرزمین فلسطین می دانند، او تنها چند روز پس از اعلان پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، از یک شهرک صهیونیستی در کرانه باختری دیدار کرد که نخستین اقدام این چنینی توسط یک وزیر امور خارجه ایالات متحده در تاریخ این کشور به شمار می رود.

پمپئو احتمالا نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حزب جمهوری خواه خواهد بود که جناح های هوادار اسرائیل در رای گیری های اولیه این حزب، تعیین کننده هستند.

هرچند حملات ۱۲ روزه همه جانبه نظامیان صهیونیست به غزه خسارات زیاد مادی و جانی برای فلسطینیان به بار آورد و موجب شهادت ۲۴۸ فلسطینی گردید که در بین آنها ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده به همراه ۱۹۱۰ مجروح به چشم می‌خورد، اما صهیونیست‌های اشغالگر در این مدت جهنم را به چشم خود دیدند و درس مهمی از مقاومت فلسطین در میدان نبرد گرفتند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید