وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که یک سرباز این کشور به دست نیروهای جمهوری آذربایجان کشته شده است.

کشته شدن یک سرباز ارمنی به دست نیروهای آذربایجان

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ارمنستان می‌گوید یک نیروی نظامی این کشور از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان کشته شده است.

وزارت دفاع ارمنستان روز سه شنبه اعلام کرد یک سرباز ارمنی توسط نیروهای آذربایجانی در منطقه مرزی شورجا کشته شد. جزئیات بیشتری از این خبر تاکنون منتشر نشده است.

پیش از این روسیه خواستار میانجیگری میان باکو و ایروان در موضوع اختلافات مرزی شد. این پیشنهاد در حالی مطرح شد که هفته گذشته مقامات ارمنستان، آذربایجان را به اعزام نیرو به طرف مرزهای این کشور متهم کردند.

مقامات ارمنستان هفته گذشته آذربایجان را متهم کردند به مرزبندی میان دو کشور تعدی کرده است. آن‌ها گفتند این اقدام آذربایجان نقض آشکار قوانین آتش بس میان دو کشور است که با میانجیگری روسیه اعمال شده است.

مقامات آذربایجان پس از این ادعا تعدی به مرزهای ارمنستان را انکار کرده و گفتند نیروهای آنان فقط از مرزهای کشورشان دفاع می‌کنند. آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان گفت: تا زمانی که نیروهای آذربایجان به حقوق مرزی ارمنستان احترام نگذارند و قلمرو مرزی را ترک نکنند، هیچ مذاکره‌ای به منظور تعیین حدود مرزها صورت نخواهد گرفت.

وزارت دفاع ارمنستان اخیرا در اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه هرگونه تجاوز به تمامیت ارضی ارمنستان که می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد غیرقابل قبول است، خواستار خروج بی قید و شرط نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک این کشور شد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید