به دلیل وضعیت ویروس کرونا در ژاپن، وزارت خارجه آمریکا سطح هشدار برای سفر اتباعش به این کشور را بالاتر برده است.

آمریکا سطح هشدار سفر به ژاپن را بالا برد

به گزارش سلام نو به نقل از  ایرنا، آمریکا سطح توصیه سفر خود برای ژاپن را با یک درجه ارتقا به سطح چهار که بالاترین سطح از مقیاس یک تا چهار است، رساند. سطح چهار به معنی «پرهیز از سفر» است.

آمریکا با اشاره به جدیدترین اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، می گوید: «مسافران باید از هر نوع سفر به ژاپن خودداری کنند.»

این مرکز هشدار داد : «به علت وضعیت کنونی ژاپن، حتی افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند هم ممکن است در معرض خطر ابتلا و گسترش گونه های مختلف کووید-۱۹ قرار گیرند.»

کارشناسان معتقدند این اقدام آمریکا ضربه ای تازه به ژاپن است که سعی دارد مردم خود و جامعه بین المللی را متقاعد کند که آمادگی میزبانی المپیک تابستانی را دارد.

اما در واکنش به این تصمیم، دولت ژاپن امروز سه شنبه به سرعت اخطار آمریکا را برای پرهیز از سفر به ژاپن رد کرد و گفت: این امر در بازی های المپیک توکیو تاثیری ندارد.

کاتسونوبو کاتو دبیر کابینه ژاپن روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری عادی گفت: مقامات آمریکایی سفر آمریکایی ها به ژاپن را ممنوع نکرده اند اما این هشدارها می تواند بر نرخ بیمه و تصمیم ورزشکاران المپیکی و سایر شرکت کنندگان برای پیوستن به بازی های المپیک تأثیر بگذارد.

او گفت: ژاپن معتقد است حمایت ایالات متحده از تلاش توکیو برای برگزاری المپیک بدون تغییر باقی مانده است.

 کاتو گفت: "ما اعتقاد داریم تغییری در موضع ایالات متحده در حمایت از عزم راسخ دولت ژاپن برای برگزاری بازی ها ایجاد نشده است.

به گفته وی واشنگتن به توکیو اعلام کرده است که هشدار سفر مربوط به شرکت تیم المپیک ایالات متحده در این رقابت ها نیست.

تا روز دوشنبه حدود ۱۵۰ کشور و منطقه در فهرست کشورهای پرمخاطره وزارت خارجه آمریکا در بالاترین سطح هشدار برای سفر قرار داشتند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید