سخنگوی قوه قسخنگوی قوه قضاییه گفت: مردانی که محرز است امکان پرداخت مهریه ندارند بازداشت نمی شوند.

ناتوانی در پرداخت مهریه زندان ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد مردانی که قادر به پرداخت مهریه نیستند از زندان آزاد می شوند.

 در نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضاییه سوالی درباره زندانی شدن مردان به جرم ندادن مهریه مطرح شد. اسماعیلی در این باره گفت: جایی که افراد برای فرار از پرداخت دین، دارایی و اموال خود را به دیگران منتقل می کنند جرم است. همچنین اگر برخی افراد اموال دارند و از پرداخت مهریه استنکاف می کنند و با قلدری و گردن کلفتی حقوق همسرشان را نمی پردازند مورد برخورد و بازداشت قرار می گیرند. ما حتی مواجه با مواردی شدیم که برخی از آقایان در ملاقات دادن به مادر و فرزند وظیفه خود را انجام نمی دهند. اینها در قانون جرم است. این یک روی سکه است که متعلق به حقوق بانوان است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: روی دیگر سکه آقایان هستند که تمکن برای پرداخت مهریه هایی که در قباله ازدواج تعیین شده نیستند. این قبیل افراد که محرز است امکان پرداخت مهریه ندارند بازداشت نمی شوند. بین این افراد و کسانی که قلدرمآبانه رفتار می کنند فرق است. اگر کسی قادر به پرداخت نباشد و در زندان باشد، دستور بررسی مجدد و آزادی این افراد صادر شده است.

او ادامه داد: اول باید به روی اول سکه که حقوق خانمها و استیفای آن است باید نگاه کرد. روی دیگر سکه، آقایانی هستند که قادر به پرداخت مهریه نیستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید