نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در برابر کرونای برزیلی بسیار موثر است.

واکسنی که در برابر کرونای برزیلی بسیار موثر است

به گزارش سلام نو به نقل از برنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس اعلام "صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم" روسیه و همچنین یک بررسی از سوی محققان در آرژانتین، واکسن اسپوتنیک وی در برابر این گونه کرونا موثر نشان داده شده است.

گونه برزیلی کرونا که عامل افزایش مرگ و میرهای چشمگیر در برزیل بوده، در سراسر آمریکای لاتین نیز شیوع پیدا کرده و به این منطقه آسیب جدی وارد کرده است.

براساس تحقیقات انجام شده توسط محققان در آرژانتین نیز مشخص شد که واکسن "اسپوتنیک وی" پاسخی قوی در راستای ایجاد مصونیت در برابر این گونه برزیلی کرونا از خود نشان می دهد.

در نتایج این تحقیقات آمده است: بررسی ها این موضوع را تایید می کند که مصونیت( ایمنی سازی) ایجاد شده در افرادی که دو دوز واکسن اسپوتنیک وی دریافت کرده اند، گونه برزیلی کرونا را خنثی می‌کند. حتی در برخی افرادی که یک دوز از این واکسن را دریافت کرده اند، روند مقابله با این گونه برزیلی کرونا موثر بوده است.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد، در بدن ۸۵.۵ درصد از افرادی که اولین دوز واکسن اسپوتنیک وی را دریافت کرده اند، روز چهاردهم آنتی بادی علیه گونه برزیلی کرونا تولید شده است.

روخلیو پیزی یک مسئول دانشکده علوم پزشکی دانشگاه ملی کوردوبا در این رابطه گفت: واکسن روسی با موفقیت در برابر این گونه کرونا عمل کرده است. نتایج بدست آمده عالی بوده است.

مدیرعامل شرکت برزیلی که قصد تولید واکسن روسی را دارد، چند روز پیش گفته بود: این شرکت از روزهای آینده آماده تولید «سریع» اسپوتنیک وی، حتی قبل از تایید و ثبت نهاد نظارتی این کشور است.

«فرناندو مارکز»  مدیرعامل شرکت دارویی اونیااو کیمیکا  گفت: از روزهای آینده با دریافت محموله مواد اولیه واکسن، فرآیند تولید و بسته بندی سریع اسپوتنیک وی را در کشور آغاز خواهیم کرد و در همین حال منتظر ثبت آن از سوی نهاد بهداشتی آنویسا  برزیل که به ما امکان استفاده از واکسن تولیدی را می‌دهد، خواهیم ماند.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه که در حال بازاریابی برای واکسن روسی است، قصد دارد این واکسن را از برزیل به سایر کشورهای آمریکای لاتین عرضه کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید