نجمین شماره ماهنامه مطالعات دولت منتشر شد و دکتر روح‌الله هنرور در سرمقاله این شماره با عنوان «دولت آینده: گروگان نظام اداری» به بررسی یکی از عوامل مهم موفقیت دولت‌ها، یعنی توان اجرایی آن‌ها پرداخت است.

پنجمین شماره ماهنامه مطالعات دولت منتشر شد/ دولت آینده،گروگان نظام اداری!

در تب‌وتاب انتخاب ریاست‌جمهوری، دکتر روح‌الله هنرور در سرمقاله این شماره با عنوان «دولت آینده: گروگان نظام اداری»، توان اجرایی دولت را به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی در موفقیت دولت‌ها در پیاده‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های خود مطرح می‌کند و مغفول ماندن برنامه‌های اصلاح نظام اداری در دولت‌های مختلف را یکی از دلایل به سرانجام نرسیدن سیاست‌ها و برنامه‌ها می‌داند.

یاسر فرج‌زاده با معرفی کتاب «سیاست بوروکراسی» اثر گای پیترز، نقد دوگانه «اداره» و «سیاست» و همچنین پارادوکس «میل به کوچک‌سازی دولت-میل به حفظ قدرت مداخله دولت در امور» را مطرح می‌کند.

زهرا بیدار در بخش اول یادداشت دنباله‌دار خود، مروری بر تاریخچه قوانین اداری و استخدامی در کشور از سال ۱۳۰۱ تا سال ۱۳۷۰ دارد.

محمدمهدی جعفریان، بازگشت مالکیت کارخانه نیشکر هفت تپه به دولت را دست‌مایه یادداشت انتقادی خود درباره روش ترمیم برنامه خصوصی‌سازی در ایران قرارداده و برخی پیش‌نیازهای خصوصی‌سازی و شیوه‌های مختلف آن را که مغفول مانده، برشمرده است.

متن کامل این ماهنامه از طریق لینک زیر قابل دسترسی است:

https://qrgo.page.link/GtuUV

اندیشکده حکمرانی شریف

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید