رضا محمدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: تا به حال، ۱۲ میلیون نفر از ایرانیان در صرافی‌های رمز ارز حساب باز کردند که بر این اساس ۱۲ میلیون نفر صاحب رمز ارز هستند.

گردش مالی روزانه ۱۰ هزار میلیارد تومانی ایرانی‌ها در بازار رمزارزها

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس بازار سرمایه گفت: بیش از ۱۰ میلیون ایرانی صاحب رمز ارز هستند، که گردش مالی روزانه آن‌ها حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

رضا محمدی در خصوص علت ورود مردم به بازار رمز ارزها گفت: اساسا دلیل ورود کاربران بسیار، به حوزه رمز ارزها و معامله افراد در این بازار را می‌توان تا حدودی به وضعیت بازار سرمایه و ضررهایی که مردم در بورس متحمل شدند، ارتباط داد؛ چرا که پس از آن مردم تمامی سرمایه موجود در بورس و یا بخشی از آن را به بازار رمز ارزها اختصاص دادند.

کارشناس اقتصادی بیان کرد: اطلاعاتی که از یک پژوهش به دست آمده، نشانگر آن است که تا به حال، ۱۲ میلیون نفر از ایرانیان در صرافی‌های رمز ارز حساب باز کردند که بر این اساس ۱۲ میلیون نفر صاحب رمز ارز هستند و گردش مالی روزانه آن‌ها حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

او افزود: مسئولان باید، با شناخت کافی و ورود مسئولانه به بازار رمز ارز قدم بردارند. البته توصیه‌هایی که در گذشته در حوزه بورس شده بود و باعث ضرر مردم شد، کار را برای دولت، مجلس و دست اندر کاران سخت‌تر می‌کند.

محمدی در رابطه با ساز و کارهای خرید و فروش رمز ارزها اظهار کرد: مسئولان باید قوانین و ساز و کاری، برای خرید و فروش لحاظ کنند تا کاربران بدون دغدغه و با خیال راحت بتوانند به معاملات خود بپردازند.

به گفته این کارشناس اقتصادی،   تعیین  چارچوب در حوزه رمز ارزها، کاری است که نیاز به کارشناسی، تحقیقات و پژوهش دارد.

او در پایان تصریح کرد: بازار رمز ارزها، پتانسیلی برای عبور از تحریم است و مسئولان ذی ربط نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند تا کشور دچار آسیب از این بابت نشود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید