نمازی با اشاره به رویکرد شورای نگهبان گفت: با این وضعیت جناح اصلاح‌طلب که در چند انتخابات گذشته اکثریت رای کشور را داشته و آرای خاکستری متمایل به آن‌ها بوده از صحنه رانده می‌شود.

جهانگیری در چهار سال چطور این‌قدر خراب شده است؟ /  رد صلاحیت لاریجانی قابل تصور نیست / مهرعلیزاده را اصلاح طلب نمی‌دانم

سلام نو سرویس سیاسی: شب گذشته خبرگزاری فارس در خبری مدعی شد که شورای نگهبان در نهایت صلاحیت هفت چهره را برای نامزدی در انتخابات تایید کرده است که نام علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان در بین آن‌ها نیست. به گفته فارس سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محسن مهرعلیزاده، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، عبدالناصر همتی و امیر حسین قاضی زاده هاشمی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند.

هر چند روح الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور ارسال هرگونه لیستی به وزارت کشور را تکذیب کرد، اما با سخنان برخی نزدیکان شورای نگهبان به نظر می‌رسید لیست فارس صحت داشته باشد. امروز صبح نیز عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز تایید کرد که فقط ۷ نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی این شورا تایید صلاحیت شده‌اند.

با این حساب و با توجه به تحرکات برخی نامزدها ممکن است لیست فارس صحت داشته باشد، لیستی که تقریبا مورد انتظار هیچ فعال سیاسی و رسانه‌ای نبود.

علی محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در واکنش به لیست منتشر شده از نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان به سلام نو گفت: من اصلا تصور چنین رویکردی را نداشتم، به خصوص در شرایط سخت کشور که برای اتخاذ تصمیم‌های سخت و مهم نیاز به حضور مردم در صحنه است و باید نشان داده شود که مردم در صحنه هستند و با قدرت پشت سر نظام ایستاده‌اند. یکی از صحنه‌های نشان دهنده این حضور انتخابات ۱۴۰۰ بود و باید زمینه این حضور در انتخابات فراهم می‌شد که ظاهرا نشده است.

وی با اشاره به برخی چهره‌هایی که مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته‌اند گفت: شما نگاه کنید! آقای پزشکیان که همین امروز نماینده است و سابقه وزارت را نیز در کارنامه دارد تایید نشده است. آقای جهانگیری که بخشدار، فرماندار، نماینده مجلس و وزیر بوده و امروز هم معاون اول رییس جمهور است و چهار سال پیش هم توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده بود هم تایید صلاحیت نشده. آقای جهانگیری در چهار یا هشت سال گذشته چطور اینقدر خراب شده که صلاحیت نامزدی انتخابات ریاست جمهوری را ندارد؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ابراز تعجب از احتمال رد صلاحیت رییس پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: رد صلاحیت آقای لاریجانی هم غیرقابل تصور است. آقای لاریجانی و برادرانش همیشه موید و پیرو مواضع رهبر انقلاب بوده‌اند. هر وقت رهبری رهنمودی می‌دادند برادران لاریجانی همان موضع را می‌گرفتند و حمایت می‌کردند.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی رییس صدا و سیما، وزیر ارشاد، دبیر شورای عالی امنیت و ریاست مجلس را در کارنامه دارد. ایشان با چه معیاری رد صلاحیت می‌شود؟ ایشان که می‌توانست تنور انتخابات را گرم کند!

نمازی در واکنش به تایید صلاحیت همتی و مهرعلیزاده و اصلاح‌طلب دانستن آنان گفت: من این دو نفر را منتصب به اصلاح‌طلبان می‌دانم نه اصلاح‌طلب! آقای همتی کدام موضع محکم و مهمی اصلاح‌طلبانه‌ای را داشته؟ پای کدام بیانیه را امضا کرده؟ آقای مهرعلیزاده را هم من اصلاح‌طلب نمی‌دانم و روحیه دیگری از ایشان سراغ دارم.

وی ادامه داد: چطور آقای همتی که تنها پست ارشدش ریاست بانک مرکزی بوده است تایید صلاحیت شده؟ ایشان در کدام عرصه مهم اجرایی دیگری امتحان پس داده؟ باورپذیر نیست که آقای مهرعلیزاده در انتخابات مجلس دور قبل رد صلاحیت می‌شود، ولی برای ریاست جمهوری تایید صلاحیت بشود!

این نماینده اسبق مجلس افزود: در این میان من تعجب می‌کنم چطور چهره‌ای مثل آقای زاکانی که نشانه‌هایی از رفتارهای افراطی دارد صلاحیت دارد ولی دیگران صلاحیت ندارند!

جهانگیری در چهار سال چطور این‌قدر خراب شده است؟ /  رد صلاحیت لاریجانی قابل تصور نیست / مهرعلیزاده را اصلاح طلب نمی‌دانم

نمازی با اشاره به رویکرد شورای نگهبان گفت: با این وضعیت جناح اصلاح‌طلب که در چند انتخابات گذشته اکثریت رای کشور را داشته و آرای خاکستری متمایل به آن‌ها بودند از صحنه رانده می‌شوند.

نمازی در ادامه گفت:  آقای کدخدایی گفتند که کاهش رای خدشه‌ای بر مشروعیت نظام ندارد! این چه حرفی است؟ آن هم وقتی مقام معظم رهبری بارها گفتند حتی اگر من را قبول ندارید برای کشور رای دهید و تاکید کردند که حضور در پای صندوق رای اولاتر بر انتخاب یک فرد خاص است.

وی در واکنش به احتمال بازگشت برخی چهره‌ها با توصیه رهبر انقلاب گفت: می‌شود احتمال بازگشت برخی چهره‌ها با حکم حکومتی را داد ولی اگر چهره خاصی برنگردند و همین لیست مبنا باشد انگیزه مردم برای حضور پای صندوق‌های رای کم می‌شود.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید