رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه شب گذشته از استقرار جنگنده‌های اف ۱۶ این کشور به عنوان بخشی از ماموریت پلیس هوایی ناتو در لهستان خبر داد.

اردوغان از استقرار جنگنده‌های اف ۱۶ ترکیه در لهستان خبر داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس جمهوری ترکیه دوشنبه شب گفت که جنگنده‌های اف ۱۶ این کشور به عنوان بخشی از ماموریت پلیس هوایی ناتو در لهستان مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی با همتای لهستانی خود در آنکارا گفت: ترکیه قصد دارد هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) را به لهستان صادر کند و این اقدام اولین بار در تاریخ ترکیه برای فروش به یک عضو ناتو و یکی از اعضای اتحادیه اروپا خواهد بود.

اردوغان افزود: با گام‌هایی که در ۱۹ سال گذشته [در صنعت دفاعی] برداشته‌ایم، نه تنها سال‌ها سهل انگاری را نفی کرده‌ایم، بلکه کشور خود را به غول‌های این حوزه نیز رسانده‌ایم.

رییس جمهوری ترکیه تأکید کرد، ترکیه و لهستان در حال دستیابی به هدف ۱۰ میلیارد دلاری خود در حجم تجارت دوجانبه هستند.

سخنان اردوغان در حالی بیان می شود که ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان روز شنبه اعلام کرده بود که کشورش ۲۴ پهپاد Bayraktar TB۲ را از ترکیه خریداری خواهد کرد.

آندوره دودا رییس جمهوری لهستان که در ترکیه به سر می برد گفت: ترکیه قوی ترین متحد لهستان در این قسمت از جهان است و برای خلبانان ترک به دلیل محافظت از آسمان از اردوغان تشکر کرد.

وی افزود: من معتقدم که به عنوان بخشی از چارچوب ناتو، می‌توانیم از تهدیدات داخل و خارج دو کشور جلوگیری کنیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید