وزیر بهداشت گفت: در خردادماه نخستین ترزیق‌ واکسن کرونای ایرانی در کنار واکسن‌های وادراتی انجام خواهد شد.

زمان تزریق نخستین واکسن ایرانی کرونا اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سعید نمکی امروز دوشنبه در آیین بیست و هفتمین پویش راه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن گرامی داشت چهار خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول اظهار داشت: حماسه‌ای که مردم دزفول خلق کردند عشق بود بسیار خرسندم که امروز زیارت این خاک مقدس نصیبم شد.

وی زیارت مقتل شهدا و قبور شهدا رزق و روزی دانست گفت: با چشم خود دیده‌ام که این خاک مقدس به چه خون‌های پاک و منزه‌ای آغشته شده خدا را شاکر هستم که باز نصیبم شد تا این خاک مقدس را ببویم، سجده و زیارت شهدا این سرزمین را کنم.

وزیر بهداشت گفت: دزفول در هشت سال دفاع مقدس پایگاه مقاومت  و ایستادگی بود و مردم شهرستان دزفول لحظه‌ای شهر را ترک نکردند و مثل کوه ایستادند و این ایستادگی مردم دزفول دشمن را عصبانی و مایوس کرد.

وی به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اشاره کرد گفت: در اوج تحریم‌های ظالمانه و فشار اقتصادی با طوفان کرونا مواجهه شدیم که با همت بسیجیان  طرح شهید سلیمانی را آغاز کردیم.

وزیر بهداشت به اجرایی طرح شهید سلیمانی در شیوع کرونا اشاره کرد گفت: از آموزه‌های دفاع مقدس بهره گرفتیم و در کنار هم با شیوه‌ای بسیجی، همدلی و وفاق بیماری کرونا را کنترل کنیم.

نمکی به تفاوت‌های دفاع مقدس با بیماری کرونا اشاره و  بیان کرد: در زمان دفاع مقدس اطلاع داشتیم دشمن از کجا می‌آید و موشک از کدام جهت است و همچنین حمله هوایی و زمینی از کدام نقطه است. اما در دفاع از سلامت مردم خبر نداشتیم شخصی که در کنار ما است مبتلا به کرونا است یا نیست.

وی در ادامه افزود:  سردارانی را در نظام سلامت از دست دادیم که هیچ جایگزینی برای آنها نمی‌توان داشت.

وزیر بهداشت گفت: مقاومت مردم استان خوزستان برای مردم ایران یک فرهنگ تبدیل شد، این فرهنگ چاشنی توفیق ما برای مبازره با کرونا شد و همه مسئولان، ارگان‌های نظامی، مردم، جامعه روحانیت  در کنار هم بودیم.

نمکی با بیان اینکه سردار سلیمانی گفت ما ملت امام حسین(ع) هستیم  یعنی هم می‌جنگیم هم تاریخ می‌سازیم گفت: در اوج کرونا و در اوج تحریم هم مبارزه کردیم هم ساختیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امسال و سال گذشته پربارترین دوران ساخت و ساز زیر ساخت‌های نظام سلامت بوده است گفت: ما در ایام کرونا قریب به 3 هزار تخت آی سی یو در کشور اضافه شد، 460 اکسیژن‌ساز به بیمارستان کشور اضافه شد و نیز در همین پیک چهارم 66 دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان کشور اضافه شد.

وی در ادامه گفت: امسال و سال گذشته هر ماه حدود هزار و سیصد تخت راه انداختیم و همچنین 13 هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی در طول یک سال در حال اضافه شدن است و هزار چهار صد پروژه بهداشتی خانه بهداشتی مرکز بهداشت درمانی افتتاح می‌شود.

نمکی بر بیماری کرونا فارق خواهیم آمد گفت: در خردادماه نخستین ترزیق‌ واکسن کرونای ایرانی را در کنار واکسن‌های وارداتی انجام می‌شود و همچنین تا پایان خردادماه واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر بالا 60 سال و بیماران صعب‌العلاج و خاص انجام  و در تابستان واکسیناسیون عمومی را شروع خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم با حضور وزیر بهداشت چهار طرح بهداشت و درمان از جمله مجتمع زنان و زایمان حضرت زینب (س) دزفول، مرکز غربالگری سرطان، استقرار اورژانس هوایی و مرکز دیالیز دزفول  در شهرستان دزفول افتتاح شد.

انتهای پیام/337/ح

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید