مدیرکل هواشناسی فارس درباره انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه طی هفته‌های آینده برخی نقاط ایران شدیدترین بارندگی قرن را تجربه می‌کند توضیح داد.

"وقوع شدیدترین بارندگی قرن در ایران" واقعیت دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرکل هواشناسی فارس در واکنش به انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه طی هفته‌های آینده برخی نقاط ایران شدیدترین بارندگی قرن را تجربه می‌کند، گفت: این مطلب را قویا تکذیب می‌کنم.

هرداد قطره‌سامانی بیان کرد: انتشار چنین مواردی معمولا مربوط به شیطنت‌هایی است که از سوی رسانه‌های بیگانه در دستور کار قرار می‌گیرد.

او مجددا تصریح کرد که چنین موضوعی واقعیت ندارد و اگر قرار باشد اطلاعیه و اخطاریه‌ای صادر شود، توسط سازمان هواشناسی کشور و به تبع آن اداره کل هواشناسی استان‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، طی دو روز گذشته متنی مبنی بر نقشه بارندگی کشور با موضوع ایران، پرباران ترین کشور آسیا واروپا در ۱۶ روز آینده در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است.

در این متن مطرح شده که شدیدترین بارندگی‌های چند قرن اخیر را در ایران به خصوص جنوب غرب و غرب کشور در پیش رو داریم و برای برخی مناطق بیش از ۲۰۰ میلیمتر بارندگی و در هسته بارش تا ۹۰۰ میلی‌متر باران وجود دارد.

در این متن که یک نقشه هم پیوست آن شده، رنگ بنفش را  مورد توجه قرار داده و اعلام شده که براساس آن، پیش‌بینی بارش آسیب زا در مناطقی از کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، لرستان، دامنه‌های زاگرس در خوزستان، اصفهان و شیراز می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    2 0
    خداشکربباردوزنیروهم بگوییداب نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید