تحقیقات پژوهشگران انگلیسی نشان می‌دهد که سگ ها مبتلایان به کرونا را با دقت ۹۴درصدی شناسایی می کنند.

حیوانی که مبتلایان به کرونا را به‌ راحتی تشخیص می‌دهد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر از پرس اسوسیشن، تحقیقات پژوهشگران انگلیسی نشان می‌دهد عفونت کووید ۱۹ بوی متمایزی دارد که سگ‌های آموزش دیده با دقت ۹۴ درصد می‌توانند آن را ردیابی کنند.

این یافته‌ها که هنوز توسط محققان دیگر بررسی نشده، با توجه به پژوهش‌های انجام شده روی ۶ سگی است که بیش از ۳۵۰۰ نمونه بوی اهدایی از سوی سازمان سلامت انگلیس را بررسی کردند.

این سگ‌ها توانستند نمونه‌های مربوط به افرادی را ردیابی کنند که هرچند به کووید ۱۹ مبتلا بودند اما نشانگرهای بیماری در آنها رصد نشده بود. علاوه بر آن سگ‌ها قادر به مبتلایانی بودند که بار ویروس کرونا در بدن آنها پایین بود.

همچنین این حیوانات قادر به شناسایی عفونت‌های ناشی از شاخه‌ای از ویروس کرونا هستند که تابستان گذشته در انگلیس شیوع یافته بود.

پروفسور جیمز لوگان رئیس بخش کنترل بیماری دانشکده LSHTM لندن و رهبر این پژوهش می‌گوید: این امر نشان می‌دهد سگ‌ها قادر به شناسایی انواع مختلف کووید هستند.

در این میان تحلیل‌های اولیه با استفاده از مدل سازی نشان می‌دهد ۲ سگ می‌توانند ۳۰۰ مسافر هواپیما را در ۳۰ دقیقه برای ابتلاء به ویروس کرونا بررسی کنند. در مرحله بعد افرادی که توسط سگ‌ها شناسایی می‌شوند، می‌توانند با انجام تست PCR از ابتلاء به کووید ۱۹ اطمینان حاصل کنند.

محققان معتقدند با کمک سگ‌های آموزش دیده و تاییدیه تست PCR می‌توان میزان شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹ را ۲ برابر کرد و به این ترتیب از انتقال بیماری جلوگیری کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید