موارد عجیب و نادری از قاچاق اشیا در گوشه و کنار دنیا اتفاق افتاده است که با اطلاع از آن شگفت زده خواهید شد، در گزارش زیر به معرفی برخی از آن‌ها همچون قاچاق مغز گاو، جمجه انسان، تابوت ۳۰۰۰ ساله مصری و ... پرداخته‌ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

قاچاق‌های عجیب و غریب جهان؛ از جمجه انسان تا مغز گاو / تصاویر

به گزارش  سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاچاق مواد مخدر یا سلاح موضوعی است که در دنیای امروز دیگر تازگی ندارد. تا زمانیکه محدودیت‌های تجاری وجود دارد، قاچاقچیان نیز به فعالیت خود مشغول هستند و سلاح، مواد مخدر و ارز از مواردی هستند که حلقه‌های قاچاق در سراسر دنیا را تشکیل می‌دهند.

در این میانه برخی افراد برای قاچاق رو به اشیا غیر معمول آورده‌اند. عجیب و غریب‌ترین ماجراهای دنیای قاچاقچیان را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

۱- ۱۵۰ تن فسیل صدف

در آوریل ۲۰۲۱، گارد ساحلی فیلیپین چهار نفر را سعی داشتند ۱۵۰ تن فسیل را قاچاق کنند، بازداشت کرد. مقامات محلی ارزش این محموله را حدود ۲۵ میلیون دلار تخمین زدند.

اشیای عجیب و غریبی که قاچاق شده اند+تصاویر

به گفته گارد ساحلی این بزرگترین فسیل صدفی کشف شده در منطقه بوده است. اما آیا این بدان معناست که این اتفاق به طور منظم رخ می‌دهد؟ ظاهرا همینطور است. قاچاقچیان منطقه فسیل‌های صدفی را در بازار سیاه به کلکسیون دارانی می‌فروشند که بیشتر از هر چیزی به گردآوری و به داشتن فسیل اهمیت می‌دهند.

۲) ۲۰۰ پوند کالباس

در فوریه ۲۰۲۱ گمرک و مرزبانی آمریکا یک شهروند ۴۹ ساله را در آلبوکرک بازداشت کرد. وی قصد داشت به طور غیرقانونی تقریباً ۲۰۰ پوند کالباس را از مکزیک وارد آمریکا کند. این فرد، محموله کالباس را در صندوق عقب خودروی خود، در فضایی ویژه تایر زاپاس، جاسازی کرده بود.

اشیای عجیب و غریبی که قاچاق شده اند+تصاویر

واردات غیر مجاز کالباس به آمریکا ممنوع است، زیرا این محصول به دلیل آنکه از گوشت خوک درست می‌شود، می‌تواند بیماری‌های حیوانات خارجی را به آمریکا وارد کند. در نهایت این مرد ۵۰۰ دلار جریمه شد و کالباس‌ها معدوم شدند.

۲- تابوت مصری ۳۰۰۰ ساله
در سال ۲۰۰۸، افسران گمرک در فرودگاه بین المللی میامی غافلگیر شدند. در محموله‌ای که تازه از اسپانیا به آنجا رسیده بود، آن‌ها یک تابوت متعلق به دوران مصر باستان را کشف کردند.

اشیای عجیب و غریبی که قاچاق شده اند+تصاویر

با توجه به قاچاق بودن این تابوت فراعنه مصری، ماموران فرودگاه اقدام به توقیف آن محموله کردند. در تحقیقات بعدی مشخص شد که این تابوت در اصل در سال ۱۸۸۴ از مصر به سرقت رفته است. تابوت مذکور احتمالاً متعلق به اشراف زاده‌ای به نام «ایمسی» بود که در زمان حکومت فرعون ایمز در حدود ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد زندگی می‌کرد. در سال ۲۰۱۰ آمریکا این اثرباستانی را به مصر بازگرداند.

۴) سر خوک آبی
در سال ۲۰۰۴ عوامل امنیتی فرودگاه ماساچوست سر خوک آبی را در چمدان یک مرد کشف کردند. این قاچاقچی که خود را به عنوان استاد زیست شناسی معرفی کرد، مدعی شد سر خوک آبی را در ساحل پیدا کرده است. وی تصمیم می‌گیرد که آن را برای اهداف آموزشی با خود بردارد.

اشیای عجیب و غریبی که قاچاق شده اند+تصاویر

بنا به قوانین آمریکا، از بین بردن اعضای بدن پستانداران نقض حیات وحش فدرال است. استاد زیست شناسی اجازه سوار شدن به هواپیمای خود را داشت، اما سر خوک آبی در گمرک به جا ماند.

۵) جمجمه انسان

قاچاق‌های عجیب و غریب تنها محدود به سر حیوانات نمی‌شود و عجیبتر از آن قاچاق جمجمه انسان است. داستان‌های زیادی از این دست وجود دارد. ظاهراً برخی مردم دوست دارند جمجمه‌ها را برداشته و برای تزئین به خانه ببرند.

اشیای عجیب و غریبی که قاچاق شده اند+تصاویر

در یک مورد، ماموران فرودگاه در سال ۲۰۰۶ از چمدان یک زن که از هائیتی به میامی می‌رفت، جمجمه انسان کشف کرد. جمجمه مذکور هنوز مو، دندان، پوست و خیلی اعضای دیگر را داشت. بنا به گفته محققان، این جمجمه احتمالاً متعلق به مردی سیاه پوستی بوده که از زمان مرگ یک سال می‌گذشت. این زن به پلیس گفت جمجمه را خریداری کرده است تا با آن تمرین جادوگری کند.

۶- مغز گاو

افسران فرودگاه قاهره در سال ۲۰۱۲ کشفی عجیبی را از وسایل چند مسافر بدست آوردند. آن‌ها ۴۲۰ پوند مغز گاوی منجمد را از چمدان‌های سه مسافر سودانی مصادره کردند. البته این اولین بار نبود که چنین اتفاق می‌افتاد. یک مقام رسمی فرودگاه قاهره گفتند این چهارمین طرح قاچاق مغز گاو بود که طی یک هفته گذشته در این فرودگاه خنثی می‌شد.

اشیای عجیب و غریبی که قاچاق شده اند+تصاویر

مغز گاو یکی از غذاهای لذیذ و محبوب در مصر است که با سس تند و نان مخصوص سرو می‌شود و به دلیل کمبود آن، قیمت بالایی در این کشور دارد. با این حال در سودان مغز گاو فراوان است و به قیمت ده دلار فروخته می‌شود.

آیا عجیب است برخی که به دنبال سود آنی هستند سعی در قاچاق مغز گاو داشته باشند؟ پاسخ این سوال را به شما می‌سپاریم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید