جوجه کباب از غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانی‌ها است، در مطلب زیر طرز تهیه جوجه کباب حلزونی در ماهیتابه را به شما آموزش خواهیم داد.

دستور پخت جوجه کباب حلزونی در ماهیتابه

جوجه کباب یکی از غذاهای به شدت محبوب بین ما ایرانی هاست. جوجه حلزونی یه روش خاص برای تهیه‌ی جوجه کباب زعفرانیه که هم ظاهر دوست داشتنی‌ داره و هم طعمی بی نظیر. معمولا به جوجه حلزونی تابه‌ای معروفه و در ماهیتابه تهیه میشه که این یه مزیت عالی به حساب میاد.

مواد لازم:

 ۳ قاشق غذا خوری زعفران دم کرده
 ۳ قاشق غذا خوری روغن
 ۲ قاشق غذا خوری آب لیمو
 ۱ قاشق غذا خوری پودر سیر
 ۲ عدد فیله مرغ
 ۱ عدد پیاز
 به میزان لازم نمک و فلفل

دستور تهیه:

پیاز رو بشویید و پوست بگیرید و اون رو به شکل حلقه‌ای یا خلالی برش بزنید. فیله‌های مرغ رو به صورت نواری به قطر دو یا سه سانتی متر خرد کنید.

زعفران دم کرده رو با نمک، فلفل، پودر سیر و پیازهای خرد شده توی یک کاسه بریزید. فیله‌های مرغ برش خورده رو بهش اضافه کرده و کاملا با هم مخلوط کنید. روی کاسه رو با سلفون یا کیسه‌ی پلاستیکی بپوشونید. کاسه رو به مدت ۴ الی ۵ ساعت در یخچال قرار بدید تا مواد به خورد مرغ بره.

کاسه رو از یخچال خارج کرده و نیم ساعت قبل از پخت مرغ، به اون آب لیمو اضافه کنید. سیخ‌های چوبی رو آماده کرده و برش‌های مرغ رو به شکل حلزونی به سیخ بکشید.

تابه رو با مقداری روغن چرب کرده و روی حرارت قرار بدید. رولت مرغ حلزونی رو توی ماهیتابه بذارید تا کم کم سرخ بشه. هرازگاهی سیخ‌های مرغ رو بچرخونید.

هر وقت که هر دو طرف جوجه حلزونی توی ماهیتابه طلایی رنگ شد، اون‌ها رو خارج کنید. سیخ‌های کباب رو روی دستمال کاغذی قرار بدید تا روغنشون گرفته بشه و به همراه پلو و انواع سالاد اون رو نوش جان کنید. / غذاپز

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید