تحریم سنگین است، پول به اندازه کافی موجود نیست و ابر و باد و مه و خورشید نیز گرما را زودتر از موعد آورده و کرونا را بیش از پیش قدرتمند کرده‌اند، اما آیا مسئولین کشور برای همین حقوق نمی‌گیرند که هنر خود را دوران بحران نشان داده، با مردم حرف بزنند و در صورت لزوم از مردم عذرخواهی کنند؟

از قطعی برق تا تزریق بی‌حساب و کتاب واکسن کرونا؛ برنامه مسئولین برای عصبی کردن مردم!

سلام نو – سرویس سیاسی: مردم ایران روزهای عجیبی را تجربه می‌کنند، روزهایی که به جرات می‌توان آن‌ها را استثنایی، خارق‌العاده و غیرقابل باور ارزیابی کرد.

به گزارش سلام نو، این روزها مردم از یک سو خبر گم شدن واکسن‌های کرونا یا تزریق خارج از نوبت آن به کارمندان صدا و سیما را می‌شنوند و از سوی دیگر با قطعی گسترده برق مواجه می‌شوند، قطعی برقی که تنه به تنه قطعی برق‌های دهه ۶۰ و ۷۰ می‌زند.

نکته  تعجب برانگیز این است که مسئولین در تمام این مسائل حضوری کمرنگ دارند و به سختی حاضر به پاسخگویی روشن به مردم می‌شوند. چرا کارمندان صدا و سیما زودتر واکسن زده‌اند؟ چون درگیر انتخابات هستند. این روال در کجای دنیا سابقه داشته؟ هیچ کس پاسخ نمی‌دهد!

چرا برق قطع می‌شود؟ هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد. چه زمانی برق قطع می‌شود؟ جدولی ارائه نمی‌شود و بعد از ارائه جدولی نیم بند به آن عمل نمی‌شود! علت قطع برق تحریم، مصرف زیاد مردم یا استخراج بیت کوین توسط برخی گروه‌های خاص است؟

ابوذر صالحی سخنگوی توانیر و مدیر روابط‌عمومی این شرکت در توضیحاتی که درباره قطعی برقی به همشهری می‌دهد می‌گوید: واقعیت این است که بخشی از خاموشی روزهای اخیر به‌صورت پراکنده بوده و مدیریت‌پذیر نبود چرا که ما با حوادث برقی مواجه شدیم که در اوج مصرف بار رخ داده است.

با این وضعیت چگونه وضعیت برق کشور پایدار خواهد شد؟ صالحی در پاسخ به این پرسش می‌گوید: درصورتی که مصرف برق خانگی و تجاری ۱۰درصد کاهش یابد، حتما شاهد پایداری روند عرضه برق خواهیم بود.

در سخنان صالحی بارِ عادی شدن شرایط بار دیگر بر عهده مردم است و این مردم هستند که باید با صرفه جویی، صبر و مقاومت، شرایط کشور را عادی و زندگی را شیرین کنند؛ چنان که درباره کرونا هم این مردم هستند که باید پروتکل‌ها را رعایت کنند آن هم درست زمانی که وزارت بهداشت برای واردات واکسن فرصت سوزی می‌کند، روند تولید واکسن داخلی کند است و البته خارج از هر نوبتی به ۳۰۰۰ کارمند صدا و سیما واکسن تزریق می‌شود.

تحریم سنگین است، پول به اندازه کافی موجود نیست و ابر و باد و مه و خورشید نیز گرما را زودتر از موعد آورده و کرونا را بیش از پیش قدرتمند کرده‌اند، اما آیا مسئولین کشور برای همین حقوق نمی‌گیرند که هنر خود را دوران بحران نشان داده، با مردم حرف بزنند و در صورت لزوم از مردم عذرخواهی کنند؟

وزیر بهداشت در برابر هر ده عذرخواهی از مقامات ارشد کشور یک بار شاید از مردم عذرخواهی کند و هیچ توضیح خاص و روشنی هم درباره دلایل فرصت سوزی‌های وزارت بهداشت در حوزه واردات واکسن یا قول‌های عجیب و غریبش که عملی نمی‌شود، نمی‌دهد.

سعید نمکی به عنوان وزیر بهداشت ایران چندین و چند بار از دست آوردها خیره کننده ایران در مقابل کرونا سخن گفت، اما هیچ وقت از این دست آوردها رونمایی نکرد.

نه سعید نمکی به عنوان وزیر بهداشت، نه رضا اردکانیان به عنوان وزیر نیرو و نه دیگر مسئولین ضرورتی بر پاسخگویی درباره بحران‌های اخیر کشور حس نمی‌کنند و مردم را در سردرگمی رها می‌کنند و با سکوت خود باعث خشم بیشتر مردم می‌شوند. اوضاع آن چنان ناخوشایند است که گاهی به طنز این طور به نظر می‌رسد برنامه ریزی دقیقی برای خشمگین کردن مردم وجود دارد!

نکته قابل توجه این جا است که با خشم روز افزونی که به مردم تزریق می‌شود مسئولین و جریان‌های سیاسی از ضرورت مشارکت در انتخابات سخن می‌گویند، حرفی که با عمل آن‌ها در تضاد جدی است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید