لهستان در اعتراض به اقدام دولت مینسک درباره تغییر مسیر و فرود اضطراری یک فروند هواپیمای متعلق به سازمان هواپیمایی اتحادیه اروپا، سفیر بلاروس در این کشور را احضار کرد.

سفیر بلاروس در لهستان احضار شد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: وزارت خارجه لهستان، سفیر بلاروس در ورشو را به دنبال حادثه فرود اضطراری هواپیمای مسافربری «رایان ایر» و بازداشت یکی از مخالفین دولت مینسک، احضار کرد.

«ماتئوس موراویکی» نخست وزیر لهستان در واکنشی تند، این اقدام بلاروس را هواپیماربایی تلقی کرد و از «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا خواست تا تحریم دولت مینسک را در دستور کار نشست فردای این شورا بگنجاند. وی همچنین خواستار بسته شدن حریم هوایی اتحادیه اروپا به روی هواپیماهای بلاروسی است.

هواپیمای خطوط هوایی «رایان ایر» که تحت قوانین سازمان هواپیمایی غیرنظامی اروپا فعالیت می کند؛ از یونان عازم لیتوانی بود که در میانه راه، به ظن تهدید بمب گذاری، در فرودگاه مینسک مجبور به فرود اضطراری شد.

این اقدام دولت بلاروس تاکنون با واکنش شدید اتحادیه اروپا و آمریکا مواجه شده است. یونان و لیتوانی هر دو عضو ناتو هستند و این اقدام برای پیمان آتلانتیک شمالی گران تمام شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید