۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
کد خبر: 55254388

براساس مطالعات کارشناسان، ورزش می تواند فعالیت دفاعی ایمن و سلامت متابولیک را تقویت کند. در طول شیوع  ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل ها می توان با خیالی آسوده ورزش کرد.

ورزش ایمن در دوران کرونا

به گزارش سلام نو، کارشناسان می گویند: فاصله گرفتن اجتماعی به معنای عدم معاشرت در تمام روز نیست. چه برای اجرای برنامه های روزانه و چه برای قدم زدن و پیاده روی در اطراف محله در طول شیوع  ویروس کرونا با رعایت این دستورالعمل ها، می توانید با خیالی آسوده ورزش کنید.

بیرون بروید و ورزش کنید

قدم گذاشتن در بیرون و حرکت در اکثر مکان ها کاملاً بی خطر است، به شرطی که شما سالم باشید و جزء گروه های پرخطر نباشید. مانند بیماران دیابتی یا کسانی که اخیراً از یک بیماری بزرگ بهبود یافته اند. در حقیقت، فعالیت بدنی به عنوان بخشی از یک استراتژی سالم برای خوب ماندن توصیه می شود.

فعالیت بدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن اثبات شده است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که ورزش متوسط ​​می تواند فعالیت دفاعی ایمن و سلامت متابولیک را تقویت کند و این باعث می شود شما در کل سالم تر بمانید. بنابراین تا زمانی که با مشکلی خاص مواجه نشده اید، به بیرون بروید و هنگام ورزش از نور آفتاب و هوای تازه لذت ببرید.

۱/۵ متر از دیگران فاصله بگیرید

باید حداقل ۱.۵ متر فاصله بین خود و دیگران را حفظ کنید. این ویروس عمدتاً از شخص به شخص دیگر گسترش می یابد، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت فاصله بین خود و افراد دیگر است.

اگر به بیرون بروید، حفظ فاصله خود، به عنوان اولین خط دفاعی عالی است. مناطقی را انتخاب کنید که خیلی پر جمعیت نباشند، از جمله پارک ها، مسیرهای پیاده روی و حتی خیابان های خالی. دیدن افراد دیگر چیز بدی نیست، فقط حداقل شعاع ۱.۵ متری را حفظ کرده و عادی راه بروید.

ماسک را کنار بگذارید

ورزش سالم نیاز به دسترسی زیادی به اکسیژن دارد و پوشیدن ماسک جراحی تنفس را بسیار سخت تر می کند. حتی انجام فعالیت های عادی با ماسک نیز بسیار ناراحت کننده است. حالا تصور کنید که با ماسک کوهنوردی کنید؟ به نظر وحشتناک می رسد.

شواهد نشان می دهند، ماسک ها به طور کاملا موثر شما را از خطر حفظ نمی کنند، و حتی ممکن است به لطف احساس کاذب امنیت، شما را مستعد ابتلا به عفونت کنند. در حال حاضر، ماسک را کنار گذاشته و به جای آن از هوای تازه لذت ببرید.

از بهترین روش های پیشگیری استفاده کنید

دستان خود را بشویید، از لمس صورت خود جلوگیری کرده و تا حد امکان وسایل و سطوح مورد استفاده را ضد عفونی کنید.

با رعایت نکات ایمنی و با احتیاط دربیرون ورزش کنید. ورزش یکی از بهترین راه ها برای کاهش استرس در این شرایط است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید