براساس نتایج به دست آمده، یک دز واکسن کووید ۱۹ به همان اندازه که در برابر گونه هندی ویروس کرونا اثربخشی دارد، در برابر ویروس انگلیسی نیز موثر است.

میزان اثربخشی واکسن‌ها در برابر گونه هندی و انگلیسی کرونا چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مقامات بهداشتی انگلیس روز شنبه گفتند که یک دز واکسن کووید ۱۹ تقریباً به همان اندازه که در برابر گونه هندی ویروس کرونا اثربخشی دارد، در برابر ویروس انگلیسی نیز موثر است.

مت‌ هنکاک ، وزیر بهداشت انگلیس گفت که این داده‌ها پیشگامانه است و وی به طور روزافزونی امیدوار است که دولت بتواند ماه آینده اعمال محدودیت‌ها برای کنترل همه‌گیری راکاهش دهد.

مطالعه‌ای که توسط بهداشت عمومی انگلستان (PHE) انجام شد نشان داد که واکسن فایزر/بیون‌تک دو هفته پس از دز دوم ۸۸ درصد در برابر بیماری علامت‌دار از نوع B۱۶۱۷۲ موثر است؛ این در مقایسه با اثربخشی ۹۳ درصدی در برابر سویه‌ای است که نوع غالب کووید ۱۹ در انگلیس است.

بهداشت عمومی انگلیس می‌گوید: دو دز واکسن آسترازنکا ۶۰ درصد در برابر گونه هندی کرونا موثر است و اثربخشی این واکسن در برابر گونه انگلیسی بالغ بر ۶۶ درصد است. 

انگلیس سریع‌ترین برنامه واکسیناسیون اروپا را تاکنون انجام داده است، اما با گسترش کرونای هندی با یک چالش جدید روبرو شده است.

داده‌های منتشر شده در روز شنبه نشان داد که موارد جدید کووید ۱۹ گزارش شده در انگلیس طی ۷ روز منتهی به ۲۲ مه ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس موسسه بهداشت عمومی آلمان یادآور شد، واکسن‌های موجود کووید ۱۹ ممکن است در برابر نوع B۱۶۱۷۲ تأثیر کمتری داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید