میزان مصرف برق روز گذشته کشور از مرز ۵۴ هزار مگاوات عبور کرد.

اپلیکیشنی برای آگاهی از قطعی احتمالی برق

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، شرکت‌های توزیع نیروی برق در برخی استان‌ها جداول خاموشی‌های امروز (دوم خردادماه) را اعلام کردند.

همزمان با اوج گرفتن مصرف برق و با هدف تعدیل مصرف و نیز آگاهی شهروندان تعدادی از استان‌های کشور اقدام به انتشار جداول خاموشی‌های احتمالی کردند. استان های البرز، تهران، همدان و ایلام از استان‌هایی هستند که جدول خاموشی برای آنها منتشر شده است.

براساس گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان مصرف برق روز گذشته کشور از مرز ۵۴ هزار مگاوات عبور کرد.

پیشتر «محمدحسن متولی زاده» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع برق ایران در ششمین مانور فراگیر برق در محل مرکز پایش صنعت برق در جمع خبرنگاران گفته بود: وقوع خشکسالی و کاهش بارش ها در سال آبی جاری (مهر۱۳۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) سبب افزایش مصرف برق طی دو ماه اخیر شده است.

وی ادامه داد: خشکسالی سبب زودتر وارد مدار شدن چاه های کشاورزی از یک طرف و افزایش دمای هوا سبب زودتر وارد مدار شدن وسایل سرمایشی از طرف دیگر شده که همین عوامل رشد ۲۰ درصدی مصرف برق را رقم زده است.

متولی زاده اعلام کرد: برهمین اساس برای هر استان سقف مصرف تعیین شده است.

همچنین پیش از این اعلام شده بود که شهروندان برای آگاهی از خاموشی‌های احتمالی برق می‌توانند اپلیکیشن برق من را بر روی گوشی‌های خود نصب کنند.

شهروندان پس از نصب نرم افزار برق من می‌توانند با وارد کردن شناسه قبض خود در قسمت خاموشی‌ها از اعمال زمان خاموشی آگاهی یافته و برنامه ریزی کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید