تسلا ادعا کرده است که شتاب صفر تا صد نسل دوم خودروی رودستر در صورت مجهز بودن به بسته اسپیس‌ایکس، حدود 1/1 ثانیه است.

شتاب صفر تا صد این خودرو فقط ۱/۱ ثانیه طول می‌کشد!

به گزارش سلام نو و به نقل از موتور۱، بیش از ۳ سال از زمانی که تسلا نسل دوم رودستر خود را رونمایی کرده است، می‌گذرد. قرار بود این خودرو سال گذشته به خیابان بیاید، اما این امر هنوز محقق نشده است.

اکنون انتظار می‌رود که مدل ۲۰۲۲ وارد بازار شود، اما تا آن زمان، یکی از این رودسترها در موزه اتومبیل پترسن با یک پلاک جالب به نمایش گذاشته شده است که نشان می‌دهد، شتاب صفر تا صد این خودرو در صورت مجهز بودن به بسته اسپیس‌ایکس، حدود ۱/۱ ثانیه است.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا برای تایید این موضوع در توییتر به آن اشاره کرد و گفت که این کار با «بسته گزینه موشک اسپیس‌ایکس» امکان‌پذیر خواهد بود. گفته می‌شود رودستر از پیشرانه‌های هوای سرد که توسط مخازن هوای فشرده با پیشرانه‎‌های مخفی در پشت پلاک قرار دارد، استفاده خواهد کرد که به رانندگی اسپورت در هر ۴ چرخ کمک می‌کند تا سرعت افزایش پیدا کند.

ادعای عجیب تسلا؛ صفر تا صد فقط  1/1 ثانیه!

بدون بسته مذکور، تسلا ادعا می‌کند که این خودرو باید در مدت زمان ۱.۹ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر در ساعت) برسد که هنوز هم چیز کاملا حیرت‌انگیزی محسوب می‌شود.

ماسک وعده‌های زیادی درخصوص این رودستر داده و ادعا کرده است که این اتومبیل با پیکربندی سه موتوره خود  حدود ۹۹۸ کیلومتر برد مسافت دارد. همچنین قدرت و دامنه آن از یک باتری ۲۵۰ کیلووات ساعت تأمین می‌شود. هنگامی که تسلا آن را در سال ۲۰۱۷ فاش کرد، این شرکت گفت که این اتومبیل ۱۰ هزار نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد و در ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰ کیلومتر در ساعت) خواهد رسید که سریع‌تر از اکثر اتومبیل‌هایی است که سرعت‌شان در این زمان به ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد.

البته چنین عملکردی ارزان نخواهد بود و قیمت پایه این خودرو که سرعت آن می‌تواند به حداکثر ۴۰۲ کیلومتر در ساعت برسد، از ۲۰۰ هزار دلار شروع می‌شود.

شرکت صنایع تسلا این رودستر جدید را از تاریخ دوم ژوئن ۲۰۲۱ در موزه پیترسن به نمایش خواهد گذاشت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید