هشتمین ویروس کرونا که مشخص شده از حیوانات به انسان منتقل می شود، کشف شد.

هشتمین گونه ویروس کرونا هم کشف شد!

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محققان نوعی جدید از ویروس کرونا را کشف کرده‌اند که منشاء آن سگ‌ها هستند و می‌تواند انسان را نیز آلوده کند.

به گزارش  روزنامه دیلی میل، این گونه ویروس، هشتمین ویروس کرونا است که مشخص شده از حیوانات به انسان منتقل می شود. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این نوع ویروس همانند گونه های دیگر کووید می تواند تهدیدی جدی ایجاد کند. اکنون محققان می‌گویند، سگ‌ ها می‌ توانند حیوان بعدی باشند که انسان را به یک نوع دیگر از این ویروس آلوده می‌ کنند.

محققانی که این ویروس را کشف کرده اند، ادعا می کنند «هیچ دلیلی برای انتظار همه گیری دیگری از این ویروس نمی بینند»؛ در واقع همه گیری این ویروس یک احتمال است. این ویروس هشت نفر را در مالزی بستری کرده است؛ از جمله هفت کودک که کوچکترین آنها فقط پنج ماه و ۱۵ روز سن داشت.

در سال ۲۰۲۰ میلادی، «گریگوری گری» استاد پزشکی، بهداشت جهانی و بهداشت محیط در دانشگاه «دوک» در گروهی فعالیت می‌کرد که یک ابزار تشخیصی مولکولی برای شناسایی ویروس‌ های کرونا تولید کرد.

این تیم با استفاده از این ابزار، ۳۰۱ مورد ذات الریه یا سینه‌ پهلو را مورد بررسی قرار داد و شواهدی از ویروس‌ های کرونای وابسته به سگ‌ ها را در هشت نفر از این بیماران بستری شده در مالزی کشف کرد.

محققان نمونه‌های این بیماران را برای دکتر «آناستازیا ولاسوا» دامپزشک و ویروس‌شناس دانشگاه ایالتی «اوهایو» ارسال کردند و وی این نوع جدید از ویروس را در دو نمونه از هشت نمونه ارسالی شناسایی کرد.

وی اقدام به جمع آوری ژنوم کامل ویروس کرد که با سایر ویروس‌ های شناخته شده کرونا مطابقت داشت. به نظر می‌ رسد این ویروس خاص علاوه بر ویروس کرونای نشات گرفته از گربه‌ها و خوک‌ها، ترکیبی از دو ویروس سگی نیز باشد که قبلاً شناسایی شده بود و هر دو در سگ‌ها رایج است.

اگر این ویروس به عنوان یک پاتوژن انسانی تأیید شود، اولین ویروس سگی کرونا است که می تواند باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود.

گری گفت: هنوز کسی نمی‌داند که این ویروس چقدر شایع است و اینکه آیا می‌تواند به طور موثر از سگ به انسان یا بین انسان‌ها منتقل شود. همچنین ممکن است ویروس از طریق یک گونه سوم واسطه به بدن انسان راه پیدا کرده باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید