جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره بازسازی غزه گفت: اتحادیه اروپا نمی‌تواند بدون وجود امکانی برای آغاز یک روند سیاسی میان اسرائیل و فلسطینی‌ها، به حمایت مالی از بازسازی دوباره غزه ادامه دهد.

شرطی که اتحادیه اروپا برای بازسازی غزه گذاشت

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: عصر جمعه پس از ۱۱ روز درگیری میان اسرائیل و حماس و تعداد غیرقابل قبولی کشته و زخمی در میان غیرنظامیان، آتش‌بس میان دو طرف آغاز شد، اقدامی که بسیار مورد استقبال است.

بورل در ادامه اظهار کرد: اما اکنون ما به تضمین اجرای این توافق و پس از آن رسیدگی به اختلافات برای حل نهایی آنها نیاز داریم، امنیت به تنهایی صلح را ایجاد نخواهد کرد و تنها راه‌حل سیاسی توافق شده است که می‌تواند به فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها امنیت و صلح ببخشد.

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره بازسازی دوباره غزه نیز گفت: انتظار نمی‌رود کشورهای اتحادیه اروپا بودجه بازسازی دوباره غزه را بدون وجود امکانی واقعی برای حل قطعی درگیری‌ها تامین کنند.

آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عصر جمعه از ساعتی که میانجیگران مصری تعیین کرده بودند، آغاز شد.

از سوی دیگر مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اظهار کرد: اقدام برخی کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل، این تصور را به وجود آورد که مساله فلسطین به پایان رسیده است.

بورل گفت: آرامش نسبی که اراضی فلسطینی از سال ۲۰۱۴ شاهد بودند و اقدام برخی کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل، این تصور را به وجود آورد که مساله فلسطین حل و فصل شده و درگیری اعراب و اسرائیل به پایان خود رسیده و وضعیت فعلی می‌تواند تا اطلاع ثانوی ادامه یابد.

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ادامه تاکید کرد: مذاکرات روند صلح اختلافات را برطرف نکرده و روند گسترش شهرک‌ها در مناطق فلسطینی را که در عمل راه‌حل مورد حمایت جامعه جهانی را تضعیف می‌کند، متوقف نکرد.

او افزود: اتحادیه اروپا نمی‌تواند بدون وجود امکانی برای آغاز یک روند سیاسی میان اسرائیل و فلسطینی‌ها، به حمایت مالی از بازسازی دوباره غزه ادامه دهد.

بورل با اشاره به اینکه کنار گذاشتن دلایل اختلاف میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تنها به دورهای جدیدی از خشونت منجر خواهد شد، تاکید کرد: باید به مذاکراتی واقعی برای رسیدن به یک راه‌حل دائمی از طریق سازشی سیاسی مبتنی بر راه‌حل دوکشوری بازگشت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید