بنابر اعلام صلیب سرخ در فلسطین، جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه منجر به آواره شدن ۵۰ هزار فلسطینی شده است.

آواره شدن ۵۰هزار فلسطینی در جنگ علیه غزه

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری وفا فلسطین نوشت: صلیب سرخ در فلسطین اعلام کرد، در پی جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۵۰ هزار فلسطینی به مدارس آنروا یا منازل بستگان‌شان رفته و آواره شدند.

سهیر زقوت، سخنگوی صلیب سرخ در استان‌های جنوبی فلسطین گفت، ۷۰۰ هزار فلسطینی به قدر کافی برق ندارند و ۸۰۰ هزار تن هم آب ندارند.

وی افزود، خطر دیگری که ساکنان غزه را تهدید می‌کند موشک‌هایی هستند که هنوز منفجر نشده‌اند و زندگی ساکنان را تهدید می‌کنند. جنگ علیه غزه اثرات روحی زیادی بر اهالی این منطقه به ویژه جوانان گذاشت.

زقوت گفت، بازسازی زندگی جوانان مهمتر از بازسازی خانه‌هاست.

پلیس غزه هم اعلام کرد، نزدیک به ۳۰۰ خمپاره و موشک متعلق به رژیم صهیونیستی را که به منازل شهروندان افتاده و منفجر نشده است، خنثی کرد.

محمود صلاح، مدیرکل پلیس غزه گفت، تیم مهندسی مواد منفجره با وجود کمبود امکانات فنی در حال خنثی سازی خمپاره و موشک‌های صهیونیستی است.

وی افزود، رژیم صهیونیستی با حمله به پایگاه‌های پلیس خواست جبهه داخلی را ملتهب و از خدمات رسانی دور کند اما پلیس در مقابله با اشغالگر کوتاهی نمی‌کند.

صلاح افزود، رژیم صهیونیستی در برهم زدن امنیت و تهدید جبهه داخلی فلسطین به شدت شکست خورد، پلیس در پایگاه خود باقی ماند و در حال خدمت رسانی است.

پس از ۱۱ روز حمله متوالی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حملات متقابل گروه‌های مقاومت، روز جمعه دو طرف با میانجی گری مصر آتش بس اعلام کردند. در این جنگ ۲۷۹ فلسطینی شهید شدند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید