محیط بانان ایستگاه محیط بانی قلعه شاداب موفق به مشاهده یک گونه خزنده جدید در شهرستان دزفول شدند.

شناسایی یک گونه خزنده جدید در دزفول

به گزارشسلام نو به نقل از مهر، رضا قپانچی پور  رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت اظهار کرد: در پی بررسی و پایش زیستگاه‌های حساس شمال شهرستان دزفول، محیط بانان اداره محیط زیست این شهرستان موفق به مشاهده یک گونه خزنده جدید به نام گکوی ناوپولک ایرانی و نام علمی Mediodactylus aspratilis برای اولین بار در دزفول شدند.

وی با بیان اینکه این خزنده توسط محیط بان حسن بهداروندی در معیت سایر همکاران مشاهده شد، افزود: این خزنده از راسته سوسمارها، خانواده گکو، تخم گذار و با طول تقریبی ۶ سانتیمتر است که شب‌ها فعال بوده و در زیر تخته‌سنگ‌ها، چوب‌ها و غیره زیست می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول عنوان کرد: با توجه به اهمیت شناسایی گونه‌های جانوری و گیاهی شهرستان در مدیریت اصولی و حفاظت از این ذخایر ژنتیکی از همه علاقه‌مندان، دانشجویان و اساتید این حوزه که تمایل به انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک دارند، حمایت معنوی به عمل خواهد آمد.

قپانچی پور در ادامه عنوان کرد: همچنین اداره محیط زیست دزفول به منظور ثبت و معرفی سایر گونه‌های حیات‌وحش منطقه به مجامع علمی، هر گونه مستندات جمع آوری شده را در این خصوص توسط افراد و با حفظ حقوق معنوی می‌پذیرد و از آنها استقبال می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید