طی ساعات گذشته قیمت بیت کوین و بسیاری از ارزهای مجازی از جمله اتریوم، کاردانو و دوج کوین ریزش سنگینی داشته است.

دلیل اصلی ریزش ارزهای مجازی چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، کمیته توسعه و ثبات مالی چین به رهبری لیو هه، معاون رییس جمهور چین، اعلام کرد که به شدت با فعالیت‌های مرتبط با استخراج و خرید و فروش بیت کوین در این کشور برخورد خواهد کرد و از این طریق ریسک فعالیت‌های مالی در این کشور را کاهش دهد.

 این کمیته گفته با فعالیت‌های غیرقانونی در بازار اوراق بهادار به شدت برخورد خواهد کرد و تلاش می‌کند تا ثبات را در بازار فارکس و سهام حفظ کند.

در معاملات ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیت کوین و بسیاری از ارزهای مجازی از جمله اتریوم، کاردانو و دوج کوین کاهش چشمگیری داشته که همین رویکرد دولت چین دلیل اصلی این ریزش بوده است. به عنوان مثال بیت کوین حدود ۱۰ درصد در ساعات گذشته کاهش قیمت داشته است.

از این جهت سیاست‌های اعمال شده توسط دولت چین تاثیر ویژه‌ای در بازار جهانی ارز مجازی دارد که این کشور تا سال ۲۰۱۷ خاستگاه استخراج ارزهای مجازی بود و حالا هم حدود یک سوم کل فعالیت‌های مرتبط با این بازار در این کشور انجام می‌شود.  چند روز پیش هم سه نهاد مهم اقتصادی در چین ا علام کردند که فعالیت‌های مرتبط با استخراج و خرید و فروش ارز مجازی در این کشور باعث ایجاد اختلال و مخاطرات مالی شده و به همین جهت به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید