۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
کد خبر: 55254015

یک کارشناس تغذیه از هندوانه به عنوان یک میوه ضدسرطان یاد کرد و گفت: ۹۰ درصد هندوانه از آب تشکیل شده و مصرف آن به تامین آب بدن کمک بسیاری می کند.

خواص مصرف هندوانه

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، یک کارشناس تغذیه از هندوانه به عنوان یک میوه ضدسرطان یاد کرد و گفت: این میوه در کنار تامین آب بدن، خواص بی‌نظیری دارد که نباید از آن غافل شد.

سمیه سلیمانی مهر با اشاره به خواص فراوان هندوانه گفت: هندوانه جزو میوه های فصلی است که طرفداران بسیاری در فصل تابستان دارد، اما هدف مردم از مصرف این میوه تنها تامین آب بدن در روزهای گرم سال است، درحالیکه هندوانه خواص بسیار زیادی دارد.

وی افزود: ۹۰ درصد هندوانه از آب تشکیل شده و مصرف آن به تامین آب بدن کمک بسیاری می کند، اما در کنار این هندوانه خواص بسیاری دارد که از جمله مهمترین آن خواص ضدسرطانی است.

این کارشناس ادامه داد: رنگ قرمز هندوانه به دلیل وجود رنگدانه «لیکوپن» است، این رنگدانه پیش‌ساز بتاکاروتن است که آن هم پیش ساز ویتامین A است که یک آنتی اکسیدان محسوب می‌شود و وجود این رنگدانه و مقادیر فراوان ویتامین A موجب شده این میوه یک میوه ضدسرطانی باشد.

وی افزود: همچنین وجود این رنگدانه موجب می‌شود سیستم گردش خون بهتر کار کرده و این امر به تنظیم فشار خون افراد نیز کمک می‌کند.

سلیمانی مهر تصریح کرد: وجود مقدار زیادی ویتامین A و C در هندوانه همچنین موجب می‌شود دردهای عضلانی در بدن افراد با مصرف این میوه کمتر شود.

وی به مقادیر بالای سدیم و پتاسیم موجود در هندوانه هم اشاره کرد و افزود: وجود این مواد معدنی موجب شده مصرف هندوانه نقش موثری در پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مثل آسم داشته باشد.

سلیمانی مهر خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد ویتامین C و مواد معدنی موجب تنظیم فشار خون می‌شود، از این رو به کسانی که فشار خون بالا دارند توصیه می‌شود حتما هندوانه مصرف کنند.

این کارشناس ادامه داد: توصیه می‌شود افراد برای جذب تمام فواید هندوانه از آب گرفتن آن خودداری کرده و خود میوه هندوانه را مصرف کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود افراد از نگهداری هندوانه در یخچال خودداری کنند، چرا که بتاکاروتن هندوانه که بخش اعظم خواص این میوه را شامل می‌شود در یخچال از بین می‌رود، بنابراین افراد بهتر است از نگهداری هندوانه در یخچال خودداری کرده و آن را در محیطی خنک خارج از یخچال مانند زیرزمین نگه دارند.

سلیمانی مهر تصریح کرد: همچنین توصیه می‌شود افراد از نگهداری طولانی مدت هندوانه خودداری کنند و بدانند که نهایتا چند روز می‌توانند هندوانه را خارج از یخچال نگه دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید