ادویه‌ها خاصیت ضد میکروبی دارند. اما ادویه‌های فله ای، سرب موجود در هوا را به راحتی جذب کرده و عوارض زیادی برای فرد مصرف کننده خواهند داشت.

خطرات باور نکردنی مصرف ادویه‌های فله‌ای

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، براتی زاده، مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی ،آرایشی و بهداشتی گفت: در راستای توجه به سلامت مواد غذایی و در نتیجه سلامت آحاد جامعه، مردم از خرید ادویه های فله ای خودداری کنند.

او با بیان این که در ادویه‌های فله‌ای احتمال وجود آفت‌کش وجود دارد، گفت: ادویه‌های فله ای، سرب موجود در هوا را به راحتی جذب کرده و عوارض زیادی برای فرد مصرف کننده دارد و در صورت عدم نظارت صحیح، امکان دارد بقایای آفت‌کش‌ها در تولید گیاهان در ادویه فله باقی بماند.

براتی زاده بیان کرد: اسپور، نوع مقاوم باکتری‌ها است که می‌تواند چندین سال در خاک زنده بماند و ادویه فله‌ای حاوی مقادیر بالایی از اسپور است و چنانچه در طبخ غذا مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند منجر به مسمومیت شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه ادویه، معمولا در اواخر طبخ به غذا اضافه می‌شود و اگر حاوی اسپور باشد، غذا را فاسد می‌کند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی ،آرایشی و بهداشتی با اشاره به این که ادویه های نمونه برداری شده مانند فلفل سیاه و ... دارای آلودگی‌های میکروبی بوده و مواد اولیه آن‌ها با استفاده از رنگ‌های مصنوعی و غیر قابل مصرف انسانی تهیه شده است، افزود: با توجه به نمونه برداری از ادویه در تعدادی از کارگاه و بررسی جواب نمونه ها مشخص شد آلودگی‌های میکروبی ادویه جات به دلیل استفاده از رنگ‌های مصنوعی و غیر قابل مصرف انسانی است.

براتی زاده تاکید کرد: شهروندان در هنگام خرید ادویه جات بیشتر دقت کنند و حتما ادویه های بسته بندی شده و دارای برچسب غذا ودارو (سیب سلامت) و تاریخ تولید و انقضاء خریداری کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید