رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری اعلام کرد که قیمت لوازم خانگی ایرانی حداکثر ۱۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی

به گزارش سلام نو به نقل از  مشرق، سید علیرضا موسوی‌مجد از افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی ایرانی خبر داد و گفت: با لغو تحریم‌ها، دیگر لوازم خانگی ساخته شده وارد کشور نمی‌شود و صرفا مونتاژ آنها در ایران انجام می‌شود.

وی افزود: با افزایش نرخ دستمزد کارگران و هزینه حمل و نقل و انرژی، قیمت برخی اقلام لوازم خانگی ۱۰ درصد و برخی اقلام دیگر از جمله تلویزیون کمتر از ۱۰ درصد افزایش یافت.

موسوی مجد گفت: شرایط بازار لوازم خانگی آرام و قیمت‌ها تابع عرضه و تقاضا است و به دلیل کاهش شدید تقاضا در بازار لوازم خانگی قیمت‌ها امسال حداکثر ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری در مورد واردات لوازم خانگی خارجی به کشور نیز اظهار داشت: واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است و هیچ صحبتی مبنی بر آزادشدن واردات لوازم خانگی مطرح نیست.

وی تاکید کرد: البته تصور هم بر این است که با لغو تحریم‌ها لوازم خانگی آماده اجازه واردات نگیرد و صرفا با واردات قطعات لوازم خانگی و مونتاژ آن در ایران موافقت شود.

به گفته موسوی مجد، با گشایش‌های احتمالی برجام نیازی به واردات کالا از شرکت‌های ال جی و سامسونگ نیست، چرا که بستر تولید در کشور فراهم و ظرفیت‌های خالی پر شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید