سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر گفت: کمیته مسؤول اجرای توافق العلا به صورت دوره‌ای در دو سطح سیاسی و حقوقی نشست برگزار می‌کند و قرار است یک نشست نیز ظرف چند روز آینده برگزار شود.

شکری از آخرین تحولات روند آشتی با قطر اعلام رضایت کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم نوشت: سامح شکری، وزیر خارجه مصر در مصاحبه‌ای تلفنی با شبکه ماهواره‌ای "ام‌بی‌سی" مصر با اشاره به اینکه اجرای توافق العلا و اقداماتی که مصر و قطر در پیش گرفتند، به خوبی پیش می‌روند، اظهار کرد: کمیته مسؤول اجرای توافق العلا به صورت دوره‌ای در دو سطح سیاسی و حقوقی نشست برگزار می‌کند و قرار است یک نشست نیز ظرف چند روز آینده برگزار شود.

وزیر خارجه مصر با تاکید بر اینکه کشورش به دنبال این است که روابط میان دو ملت مصر و قطر دچار هیچ‌گونه تنشی نشود، گفت: امیدواریم بیانیه العلا به شکل کامل از طرف قطر اجرا شود تا فرصت‌های بیشتری برای ازسرگیری روابط عادی میان قاهره و دوحه ایجاد شوند، تا این لحظه تمامی نشانه‌ها مثبت بوده و در راستای منافع دو کشور قرار داشته‌اند.

شکری افزود: مصر به تمامی تعهدات خود در بیانیه العلا عمل کرده و قطر نیز برخی از تعهدات خود را اجرا کرده است، ما در نشست آتی میان هیئت‌های دو کشور نیز بر پایبندی خود به آنچه در توافق العلا آمده تاکید خواهیم کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر ژانویه گذشته در نشستی در عربستان با ازسرگیری روابط خود با قطر توافق کردند.

در بیانیه پایانی نشست العلا نیز بر وحدت و همبستگی اعضای شورای همکاری خلیج فارس و پشتیبانی این کشورها از یکدیگر در برابر تهدیدها و دخالت‌ها تاکید شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید