محققان می گویند انسان می تواند با پیمودن تنها چهار هزار و ۴۰۰ قدم در روز از ابتلا به بیماری های جدی پیشگیری کند.

راهکار ساده محققان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های جدی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از روزنامه دیلی میل، محققان می گویند تنها پیمودن چهار هزار و ۴۰۰ گام در روز می‌تواند برای محافظت از انسان در برابر ابتلا به بیماری‌های جدی کافی باشد.

یک محقق دانشگاه «هرتفوردشایر» در بررسی مزایای سطوح مختلف فعالیت بدنی برای سلامتی متوجه شدند که به جای پیمودن ۱۰ هزار قدم در روز که معمولا توصیه می شود می توان با پیمودن تنها چهار هزار و ۴۰۰ قدم در روز از ابتلا به بیماری های جدی پیشگیری کرد.  

مشخص شده است که فعالیت بدنی می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند زوال عقل و برخی سرطان ها کمک کند و  شرایطی مانند دیابت نوع ۲ را بهبود بخشد، اما برای  پیمودن ۱۰ هزار قدم در روز یک فرد ​باید بطور متوسط ​حدود دو ساعت پیاده روی کند، در حالی که طی کردن چهار هزار و ۴۰۰ قدم در روز، تنها ۵۳ دقیقه طول می کشد. 

«لیندسی باتومز»، متخصص ورزش و فیزیولوژی سلامت دانشگاه هرتفوردشایر در این بررسی نتیجه تحقیقات در مورد فواید پیمودن هدف ۱۰ هزار قدم در روز را مطالعه کرد. 

باتومز نوشت: به نظر می رسد که هدف پیاده روی ۱۰ هزار قدم در روز در حقیقت ناشی از یک بازاریابی برای گام شماری باشد که در سال ۱۹۶۵ توسط  شرکت Yamasa Clock در ژاپن فروخته شد. 

این دستگاه که Manpo-kei نام داشت، به معنی ۱۰ هزار پله متر است.

وی خاطر نشان کرد: هدف پیمودن ۱۰ هزار قدم در روز ، یک کار بازاریابی برای این دستگاه بود و به نظر می رسد که در جهان به عنوان هدف گام روزانه جا افتاده است. هدف پیمودن ۱۰ هزار قدم در روز حتی در اهداف فعالیت روزانه ساعت های هوشمند معروف مانند Fitbit، گنجانده شده است.

باتومز توضیح داد: پیمودن ۱۰ هزار قدم در روز مطمئناً برای سلامتی مفید است و نتیجه مطالعات نشان می دهد این عادت می تواند سلامت روحی و جسمی را بهبود بخشد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

با این حال، وی خاطرنشان کرد: تحقیقات اخیر دانشکده پزشکی «هاروارد» نشان داده است که پیمودن  ۱۰ هزار قدم در روز  ممکن است بیش از حد باشد. آنها دریافتند که به طور متوسط ​​، برداشتن چهار هزار و ۴۰۰ قدم در روز در مقایسه با پیاده روی تنها دو هزار و ۷۰۰ قدم در روز برای کاهش خطر مرگ و میر در زنان کافی است. 

 این محققان متوجه شدند که هرچه افراد بیشتر گام برمی دارند، خطر مرگ آنها کمتر می شود، اما این تاثیر در حدود هفت هزار و ۵۰۰ گام در روز، کاهش می یابد؛ بطوری که هیچ مزایای افزوده ای از  پیاده روی تا مثلا ۱۰ هزار قدم در روز مشاهده نمی شود .

سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است که بزرگسالان دستکم ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید به صورت هفتگی داشته باشند.

با این حال باتومز خاطرنشان کرد: محققان دانشگاه «بریتیش کلمبیا» نشان داده اند که حتی با انجام ورزش هایی با شدت کم می توان به این بهبودهای سلامتی دست یافت. این موضوع نشان می دهد که گام ها می تواند به هدف ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی کمک کنند.

در مقابل محققان دانشگاه تگزاس اخیراً نشان داده اند، افرادی که در  روز کمتر از ۵ هزار گام برمی دارند، قادر به سوخت و ساز چربی در روز بعد نیستند و این موضوع  در طولانی مدت می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت را افزایش دهد.

این مطالعه نشان داد: افرادی که روزانه کمتر از چهار هزار قدم راه می روند؛ قادر به معکوس کردن این کاهش متابولیسم چربی نیستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید