در روزهای اخیر، خبرهایی به گوش می‌رسد که موجب نگرانی معلمان شده است.

آیا حقوق معلمان افزایش می‌یابد؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، علیرغم تاکید معلمان بر لزوم همسان‌سازی حقوق با اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، به نظر می‌رسد لایحه تقدیمی مجلس، دریافتی معلمان را چندان افزایش نمی‌دهد.

اجرای دقیق رتبه‌بندی، یکی از خواسته‌های کلیدی معلمان کشور است که در همین راستا، لایحه‌ای را دولت تنظیم و به مجلس تقدیم کرده است. معلمان چند خواسته کلیدی دارند؛ اول اینکه در این لایحه مبنا، حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها باشد و حقوق معلمان به اندازه نود درصد این گروه افزایش یابد؛ دوم اینکه، معلمان تازه وارد و همچنین بازنشستگان در این لایحه فراموش نشوند و کار به گونه‌ای پیش برود که دریافتی این گروه‌ها نیز به نسبت زیاد شود.

اما در روزهای اخیر، خبرهایی به گوش می‌رسد که موجب نگرانی معلمان شده است؛ خبرهایی از مجلس شورا که نشان می‌دهد لایحه تقدیمی دولت، چندان با خواسته‌ها و مطالبات معلمان سازگار نیست.

برای نمونه، شادمهر عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در پی جلسات مکرر اعضای کمسیون آموزش به این نتیجه رسیدیم که در لایحه تحویلی دولت به مجلس افزایشی دیده نشده است.

از سوی دیگر، در روزهای اخیر، پاکمهر نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی به وزیر آموزش و پرورش، تذکر داده است.

در این شرایط، معلمان می‌گویند: وعده داده بودند رتبه بندی از ابتدای فروردین با مختصات قابل قبول اجرا خواهد شد؛ اما حالا به نظر می‌رسد همه چیز به ضرر معلمان است؛ ما از دولت و مجلس درخواست داریم به وعده‌ها عمل کنند و رتبه بندی را مطابق قانون و براساس معیارهای عادلانه به تصویب برسانند.

کد خبرنگار: ۱۴
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • javad IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    3 0
    سلام آرزوی سلامتی برای تمام مردم دنیا علی الخصوص مردم خوب ایران دارم، من از مسئولین عزیز می خواهم به معلم و جایگاه معلم ارزش قایل بشوند و معلم فکر و ذکرش درس و تدریس باشد و دغدغه مالی نداشته باشه که بتواند با خاطری آسوده به کارش وقت بذاره، هر جامعه ای تحولش از مدرسه شروع میشه/
  • ناشناس IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    1 0
    در کل هدف دولت ـمجلس ، اینه که معلم جماعت را در سطح پایین جامعه نگه دارد، بنده نزدیک به5سال است که در یک مدریسه کلاس دارم باهمان، پیراهن وشلوار 5سال پیش به مدرسه می روم که مضحکه دانش آموز شده ام
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 2
    با سلام از آذر ماه ۹۹ بصورت دوهفته ای یکبار حقوق معلمان افزایش داشته درسته ها وفضای مجازی.......!؟.خخخ
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    2 0
    خدایی درمملکت ایران هیچ مسئولی دلش نمیخوادمعلم هاپیشرفت کنن فقط معلمای بدبخت استفاده ی ابزاری درزمان انتخابات وغیره هستند.مملکتی که به فرهنگ بهانده فاتحش خوندس،الان بچه هاروببینیدهمه بیسوادن چون معلم جماعت انگیزه نداره که دل بسوزونه،بخاطرکی؟دگفکربایدآسوده باشه
  • محمد IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    واقعا باعث تاسف است در ایران معلم را فقط له می کنند و هیچ ارزشی از نظر مسئولین بی خاصیت ندارد ؛توقع هم دارند که مردم در انتخابات حضور داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید